„Etyczny t-shirt” polskiej marki GAU jako edukacyjna instalacja artystyczna

„Etyczny t-shirt” polskiej marki GAU jako edukacyjna instalacja artystyczna
Bardzo często spotykamy się z hasłem „etyczny” w kontekście produkcji ubrań. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, co kryje się pod tym pojęciem. Trójmiejska marka GAU wykorzystała więc stworzony w duchu zrównoważonej mody t-shirt, który posłużył jako edukacyjna instalacja artystyczna.
O autorze
1 min czytania 2019-11-29

„Etyczny t-shirt” pojawił się w gdyńskiej kawiarni Tłok. Ma on na celu zwrócenie uwagi na negatywny wpływ przemysłu odzieżowego na nasze środowisko i jednocześnie szerzenie wiedzy na temat produkcji ubrań zgodnie z ideą zrównoważonej mody. 

Na instalacji artystycznej marki GAU, oprócz wspomnianego t-shirtu, zawarto także dokładne informacje dotyczące materiału czy miejsca produkcji. Rozłożono też cenę produktu na czynniki pierwsze i dokładnie pokazano, co wpływa na wartość koszulki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak tłumaczy marka, instalacja artystyczna “jest obiektem, którego można dotknąć, aby poczuć materiał, obejrzeć metkę, ale przede wszystkim po to, aby uzmysłowić fakt, iż odpowiedzialna moda nie jest tylko pustym słowem, ale czymś co istnieje i co może się stać powszechne”. 

Instalację „Etyczny t-shirt” można oglądać w gdyńskiej kawiarni Tłok do 15 grudnia br. Następnie zostanie przeniesiona w inne miejsce, aby dalej szerzyć wiedzę. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

zdjęcia: gaubrand.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.

PS2

Ponad 60% Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z raportu KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.