Zmiany gospodarcze lat 90. i nowego milenium wprowadziły nowy typ wydarzeń, połączonych z reklamą i promocją oferowanych usług i produktów. Dla organizatorów eventów takich jak agencja MplusM, która powstała w 2001 roku, to był czas ogromnych wyzwań i tym samym realizacji niezwykłych, nowatorskich realizacji eventowych.
Lata 2000 – 2005 to dla agencji czas współpracy z takimi markami jak m.in. NISSAN POLAND, CITIBANK (a później CITIHANDLOWY), INTENATIONA PAPER (VELVET), TECH DATA. Dla tych Klientów Agencja zorganizowała między innymi cykl prekursorskich imprez off-roadowych Nissan 4×4 w całej Polsce, we wszystkich miastach, gdzie znajdowały się salony dealerskie Nissan oraz ogólnopolski cykl imprez dla klientów CitiBank z sektora B2B i B2C. Największym wyzwaniem dla agencji było nie tylko znalezienie ciekawego miejsca, pozyskanie pozwoleń i zgód, znalezienie ciekawej, innowacyjnej formuły wydarzenia lecz utrudniona komunikacja wynikająca z barier technologicznych takich jak powszechny brak sieci internetowej i komórkowej, komputeryzacji urzędów oraz barier mentalnych związanych z nowymi pojęciami i nieznanymi dotąd działaniami marketingowymi.
Zobacz również
BMW F1 PITLane Park to kolejny event zrealizowany z rozmachem i przy współpracy z miejskimi urzędami i służbami miasta. W biletowanej imprezie na lotnisku Bemowo wzięło udział ponad 30 tysięcy ludzi. Specjalne, edykowane autobusy przewoziły gości z centrum Warszawy na miejsce wydarzenia. Dla uczestników wydarzenia przygotowano parking na kilka tysięcy samochodów.
Kolejne lata zaowocowały współpracą z marką BMW POLSKA. Dla tej firmy zostały przygotowane pierwsze w Europie roadshows X DRIVE promujące samochody BMW z napędem x-drive. Dla potrzeb wydarzenia została stworzona i wyprodukowana przy współudziale Mostostal Siedlce specjalna, stalowa, kilkudziesięciometrowa platforma testowa X-DRIVE. Platforma ta, została bardzo wysoko oceniona w siedzibie głównej marki BMW w Monachium, jako świetne narzędzie do promowania nowatorskiego napędu x-drive.
Pierwsze tego typu działania promocyjno-sprzedażowe, były podwaliną do współczesnych roadshow dealerskich dla wszystkich marek samochodowych, odbywających się na terenach parkingów dealerów lub terenach przyległych do salonów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czasy współczesne to wbrew pozorom jeszcze większe wyzwania dla realizacji eventów w przestrzeni publicznej. Era cyfryzacji i digitalizacji potrzebuje coraz więcej innowacyjnych rozwiązań do zastosowania. Sprostają temu agencje, które stawiają na daleko idący rozwój, idą z duchem przyszłości, tak jak Ministry of Creativity, spółka zależna MplusM powstała z myślą o tworzeniu wysoce inspirujących, kreatywnych wydarzeń w oprawie technologicznej na najwyższym, światowym poziomie. Realizacje agencji i nagrody, które agencja zdobywa są tego najlepszym przykładem. Event INTER CARS 25 lecie zorganizowany we współpracy z INTER CARS MARKETING SERVICES na Stadionie Narodowym uznany został w 2015 roku przez MEDIA i MARKETING POLSKA za EVENT ROKU. W wydarzeniu wzięły udział 44 tysiące widzów. Na scenie wystąpiło 6 gwiazd polskiej estrady: BAJM, EWA FARNA, AFROMENTAL. BOYS, KOMBII, MROZU oraz światowa Mega Gwiazda – zespół ROXETTE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ministry of Creativity to firma, która tworzy również projekty własne w przestrzeniach publicznych, gdzie konieczna jest współpraca z wieloma urzędami miast, gmin i wsi oraz różnymi organizacjami państwowymi (policja, straż pożarna, służby miejskie itd.) Coraz bardziej zauważalne staje się zrozumienie działań eventowych przez powyższe podmioty i ich otwartość na współpracę.
Przykładem takich eventów są dwie edycje Life In Color w Polsce (DayGlow), pierwsze w Europie paint party zorganizowane przez agencję na bazie amerykańskiej licencji światowego wydarzenia o tej samej nazwie. W pełni ekologiczne farby wykorzystywane na evencie poddane zostały przed eventem testom i badaniom Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Warszawie, gdzie uzyskały wszystkie niezbędne certyfikaty użyteczności.
Event marketing w przestrzeni publicznej to bardzo ważny element komunikacji live – jak coraz częściej nazywa się wydarzenia. Przez swoją siłę rażenia, dotarcie w jednym czasie do ogromnej rzeszy uczestników stają się one coraz bardziej popularne i pożądane. Od czasów rzymskich nic się nie zmieniło 🙂 – świat, ludzie potrzebują nadal widowisk a agencje eventowe mogą to zapewnić na najlepszym poziomie.
Klub Agencji Eventowych SAR zrzesza topowe agencje event marketingowe działające na polskim rynku. Klub tworzy standardy i promuje dobre praktyki wśród agencji eventowych oraz marketerów. Obecnie KAE zrzesza 12 agencji: ALLEGRO AGENCY, BRAVE, EL PADRE, EMLAB, HAVAS SPORT & ENTERTAINMENT, LIVE AGE, MINISTRY OF CREATIVITY, MEA GROUP, ONE MULTI, PLATIGE IMAGE, PLEJ oraz WALK EVENTS.
Więcej na www.kae.com.pl