Wykonawca kampanii, której celem jest budowanie dialogu międzykulturowego oraz zwiększenie świadomości białostoczan na kwestie związane ze zwyczajami i dziedzictwem przedstawicieli wielu narodowości, został wybrany w drodze przetargu publicznego. Fundacja Dialog doceniła spójność i założenia strategiczne kampanii oraz pomysły kreatywne zaproponowane przez Fabrykę Komunikacji Społecznej (FKS). W związku z tym agencji powierzono całość działań komunikacyjnych, opracowanie kreacji, produkcję spotu telewizyjnego i radiowego, emisję reklam i zakup mediów oraz działania public relations. Ze strony FKS za koordynację projektu odpowiada Maria Zakrzewska, Project Manager.
„Tworząc strategię, a potem kreację zależało nam na tym, aby skupić się na pozytywnym przekazie. Chcieliśmy pokazać, że cudzoziemcy wpisują się naturalnie w codzienne życie Białegostoku. Zarówno logo, hasło, spot telewizyjny, jak i pozostałe elementy kampanii odzwierciedlają te założenia” – mówi Izabela Sałamacha, PR & CSR Director w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Zobacz również
„Kampania koncentruje się na pojedynczym i wyrazistym przekazie, że nieważne skąd jesteś, jakie masz obyczaje, kolor skóry, światopogląd, jesteśmy sąsiadami, więc tworzymy Białystok razem” – wyjaśnia Marcin Kruhlej z Fundacji Dialog. „Chcielibyśmy wyjść do ludzi, przypomnieć mieszkańcom Białegostoku, jak ważną i charakterystyczną dla naszego miasta cechą była od zawsze jego multikulturowość, a także przybliżyć im obyczaje, wierzenia i dziedzictwo kulturowe ludzi, z którymi często mieszkają po sąsiedzku, a tak naprawdę niewiele o nich wiedzą” – dodaje.
Kampania potrwa do czerwca 2015 r. W tym czasie zaplanowano wiele wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, których celem będzie integracja mieszkańców. W pierwszym etapie odbędą się warsztaty kulinarne. Następnie organizatorzy przewidzieli warsztaty i pokazy muzyczno-taneczne, a na wiosnę – spotkanie pod szyldem mody i akcesoriów charakterystycznych dla kultur mieszkających w Białymstoku cudzoziemców. Wydarzenie specjalne zaplanowano także z okazji Dnia Dziecka.
Kampanię reklamową, obejmującą m.in. spot telewizyjny i radiowy, reklamy w prasie oraz na nośnikach typu outdoor będzie można śledzić w mediach regionalnych. Na potrzeby kampanii utworzono również stronę internetową oraz profil na portalu Facebook.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy” realizowana jest w ramach projektu „Multi-stok”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżetu państwa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing