Przedsiębiorstwa otrzymają wsparcie konsultacyjne od lokalnych ekspertów marketingowych, pomagających w znalezieniu nowych klientów, zoptymalizowaniu kampanii marketingowych i rozwijaniu biznesów poprzez wszystkie aplikacje należące do rodziny Facebooka – Instagram, Facebook, Messenger i WhatsApp. Przedstawiciele firm będą mogli również regularnie kontaktować się telefonicznie z ekspertami, aby wspólnie tworzyć spersonalizowane plany marketingowe, które pomogą przyspieszyć rozwój ich przedsiębiorstw.
– Ponad 200 milionów firm z całego świata każdego miesiąca korzysta z naszych usług, aby docierać do potencjalnych klientów, zatrudniać nowych pracowników i komunikować się ze swoimi społecznościami. Ta tendencja wyraźnie pokazuje, że umiejętności cyfrowe i ich wykorzystanie stają się coraz ważniejsze. Facebook koncentruje się na wspieraniu małych i średnich firm w Europie Środkowo-Wschodniej, a inwestycja w nowe centrum wsparcia MŚP dodatkowo podkreśla nasze nieustające zaangażowanie w działania na rzecz gospodarek Polski i całego regionu – mówi Jakub Turowski, Szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zobacz również
Ulf Herberchter, COO w Telus International, oraz Alexander Mann, managing director small business group Facebooka, niezwykle cieszą się z nowej współpracy, której celem jest wspieranie setek tysięcy małych i średnich firm oraz stworzenie nowych możliwości dzięki wsparciu lokalnych ekspertów w nowym gdańskim centrum.
– Nie możemy się doczekać, by wykorzystać potencjał Telusa w różnych krajach i branżach – pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom skutecznie stymulować wzrost gospodarczy i tworzenie miejsc pracy w lokalnych społecznościach, którym wspólnie służymy – powiedział Ulf Herbrechter, Telus International.
Dane z najnowszego raportu Facebooka „State of Small Business” wskazują, że ożywienie gospodarcze po pandemii COVID-19 już się zaczęło. W zrealizowanym w lipcu i sierpniu badaniu, 92 proc. ankietowanych na Facebooku firm zadeklarowało, że nadal prowadzi działalność (to o 8 punktów procentowych więcej niż w poprzednim badaniu zrealizowanym w lutym, w szczycie obostrzeń pandemicznych), a 29 proc. zadeklarowało wyższą sprzedaż (+12 p.p.). Pomimo ogólnej poprawy kluczowych wyników, z raportu przebija się także zmęczenie pandemią i niepewność odnośnie przyszłości. 23 proc. ankietowanych przedsiębiorstw (+10 p.p.) spodziewa się problemów z płynnością finansową, a 44 proc. wyraża obawę o popyt na towary i usługi w nadchodzącym okresie (+8 p.p.). W ujęciu globalnym nadal rośnie wykorzystanie narzędzi cyfrowych, z 81 proc. ankietowanych przedsiębiorców w lutym 2021 do 88 proc. w ostatnim badaniu. Wszystko wskazuje na to, że cyfryzacja będzie postępować. Ponad połowa MŚP (53 proc.) jest pewna, że stopień ucyfrowienia nie spadnie po ustaniu pandemii COVID-19*.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wraz z otwarciem centrum zarządzanego przez Telus International, które rozpocznie swoją działalność w połowie września, utworzono ponad 80 miejsc pracy. W najbliższych latach ta liczba wzrośnie do kilkuset.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* Ostatnia edycja badania State of Small Business została zrealizowana w lipcu i sierpniu 2021 roku, w 30 krajach, na grupie 35 tysięcy osób kierujących małymi i średnimi firmami. Jest kontynuacją badania rozpoczętego w maju 2020 roku, które ma na celu zrozumienie wyzwań i potrzeb przedsiębiorców w czasie pandemii COVID-19.