TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook na wojnie z Australią – portal zablokował dostęp do newsów

Facebook na wojnie z Australią – portal zablokował dostęp do newsów
Facebook zablokował Australijczykom możliwość przeglądania i udostępniania najnowszych wiadomości. Jest to efekt planowanego wprowadzenia przez tamtejszy rząd przepisu zmuszającego platformy technologiczne do płacenia wydawcom wiadomości za treści.
O autorze
1 min czytania 2021-02-19

Od kilku miesięcy między Facebookiem, a australijskim rządem są napięte relacje, które są efektem planowanego wprowadzenia nowego prawa zmuszającego platformy technologiczne do płacenia wydawcom wiadomości za treści. 

W związku z impasem w rozmowach między przedstawicielami portalu społecznościowego, a rządem Australii, Facebook postanowił zablokować Australijczykom możliwość przeglądania i udostępniania najnowszych wiadomości z lokalnych lub międzynarodowych źródeł. Co więcej, pozostali internauci z całego świata nie mogą też zamieszczać w serwisie linków do australijskich serwisów. 

W odpowiedzi na to Scott Morrison, premier Australii, na swoim facebookowym profilu opublikował post, w którym napisał, że „takie działania tylko potwierdzają obawy wyrażane przez rosnącą liczbę krajów wobec zachowań firm big tech, które uważają, że są większe niż rządy i że zasady nie powinny ich obowiązywać”.

Jednocześnie przedstawiciele rządu przyznali, że niezależnie od reakcji Facebooka, nie zamierzają wycofywać się z przepisów, przeciwko którym protestuje platforma. Jakiś czas temu Google również groził australijskim politykom, że odetnie mieszkańców kraju od wyszukiwarki, lecz ostatecznie obie strony znalazły konsensus i dogadały się. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W grudniu 2020 roku na Instagramie oraz Messengerze wyświetlał się komunikat, mówiący o tym, że niektóre funkcjonalności na tych platformach zostały wyłączone. Było to związane z nową, unijną dyrektywą dotyczącą prywatności użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się