Po aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, której to Facebook miał sprzedawać dane o kilkudziesięciu milionach swoich użytkowników, platforma niewątpliwie wiele straciła w oczach internautów. Dlatego też kwestia ochrony ich prywatności stała się ostatnio ważnym tematem dla serwisu Marka Zuckerberga. Sam przedsiębiorca chce też walczyć ze szkodliwym wizerunkiem Facebooka, jako firmy, która nie dba o dane osobowe swoich użytkowników. Przykładem tego jest jego nowy pomysł.
Jeszcze w sierpniu br. w Wielkiej Brytanii pojawią się tzw. pop-upowe kawiarnie Facebooka. Odwiedzający je otrzymają darmową kawę w zamian za wzięcie udziału w „kontroli prywatności”, czyli swego rodzaju krótkich szkoleniach, podczas których osoby dowiedzą się m.in., jak mogą dostosować ustawienia prywatności do swoich potrzeb oraz jakie aplikacje mają do dostęp do ich danych.
Zobacz również
Na tę chwilę nie wiadomo, czy Facebook planuje otwarcie podobnych kawiarni w innych krajach.