Facebook otworzy swoje kawiarnie – ma to związek z prywatnością użytkowników

Facebook otworzy swoje kawiarnie – ma to związek z prywatnością użytkowników
Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.
O autorze
1 min czytania 2019-08-21

Po aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, której to Facebook miał sprzedawać dane o kilkudziesięciu milionach swoich użytkowników, platforma niewątpliwie wiele straciła w oczach internautów. Dlatego też kwestia ochrony ich prywatności stała się ostatnio ważnym tematem dla serwisu Marka Zuckerberga. Sam przedsiębiorca chce też walczyć ze szkodliwym wizerunkiem Facebooka, jako firmy, która nie dba o dane osobowe swoich użytkowników. Przykładem tego jest jego nowy pomysł. 

Jeszcze w sierpniu br. w Wielkiej Brytanii pojawią się tzw. pop-upowe kawiarnie Facebooka. Odwiedzający je otrzymają darmową kawę w zamian za wzięcie udziału w „kontroli prywatności”, czyli swego rodzaju krótkich szkoleniach, podczas których osoby dowiedzą się m.in., jak mogą dostosować ustawienia prywatności do swoich potrzeb oraz jakie aplikacje mają do dostęp do ich danych.

Na tę chwilę nie wiadomo, czy Facebook planuje otwarcie podobnych kawiarni w innych krajach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj