„Akademia Dobrej Komunikacji” to program szkoleniowy realizowany we współpracy z TechSoup Polska, ekspertami w obszarze wspierania kompetencji cyfrowych. Powstał, by pomóc organizacjom społecznym z całej Polski w poprawieniu ich kompetencji w zakresie promowania marki, prowadzenia komunikacji z wykorzystaniem narzędzi internetowych oraz budowy relacji z biznesem. Program został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji.
– Jestem głęboko przekonana, że trzeci sektor jest kluczowy dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i kierunku, w którym będziemy rozwijać się jako kraj. Z własnego doświadczenia wiem, z jakimi trudnościami boryka się ten sektor. Tym bardziej cieszę się, że Facebook będzie wspierał jego działania w tak ważnych obszarach, jak budowanie marki i struktury komunikacyjnej i że ta wiedza będzie przekazywana dalej. Są to czynniki niezbędne do tego, by się rozwijać, zwiększać skalę działania, pozyskiwać darczyńców i cieszyć się efektami swojej działalności – powiedziała Wanda Buk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.
Zobacz również
W każdym województwie odbędzie się cykl 3 bezpłatnych szkoleń, w trakcie których uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób ich organizacja może skuteczniej promować swoją działalność społeczną, docierać do odbiorców jej działań czy darczyńców, a także zdobywać fundusze.
Dotychczas przeszkolono trenerów z 16 organizacji o zróżnicowanych profilach działalności. Na kolejnym etapie to oni będą przekazywać zdobytą wiedzę organizacjom działającym w ich regionach. Szkolenia będą dostosowane do lokalnych potrzeb, a ich program będzie szczegółowo omawiany i konsultowany, tak aby grupy uczestniczące w warsztatach mogły wynieść z nich jak najwięcej praktycznych umiejętności i podnieść efektywność swojej działalności.
– Wspieranie lokalnych organizacji społecznych jest częścią misji Facebooka – chcemy umożliwiać ludziom budowanie społeczności i zbliżanie do siebie mieszkańców całego świata. Już wcześniej udostępniliśmy tym organizacjom szereg narzędzi ułatwiających ich działalność, takich jak przycisk „przekaż datek” czy możliwość bezpłatnego korzystania z platformy wspierającej komunikację w organizacji Workplace, a teraz stawiamy kolejny krok rozpoczynając z naszymi partnerami cykl szkoleń dla przedstawicieli trzeciego sektora. Naszym celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych i zwiększenie efektywności działania organizacji pozarządowych – powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– TechSoup od lat wspiera organizacje społeczne w ich rozwoju technologicznym, dostarczając bezpłatnie lub w niskich opłatach oprogramowanie, sprzęt komputerowy i usługi, lecz także zapewniając niezbędną wiedzę i kompetencje do korzystania z nowych technologii. Zainicjowany przez Facebooka projekt Akademia Dobrej Komunikacji idealnie wpisuje się w naszą misję rozwijania kompetencji cyfrowych organizacji non-profit, jak również w dotychczasowe działania edukacyjne w Polsce. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego przedsięwzięcia, które dostarcza realną zmianę setkom organizacji pozarządowych w całej Polsce. – skomentował Jerzy Nowak, Kierownik Programu TechSoup Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szkolenia regionalne odbędą się w różnych terminach w nadchodzących miesiącach i na początku 2019 roku. Dokładne terminy tych szkoleń zostaną podane przez organizacje partnerskie na ich stronach internetowych i na Facebooku. Program zakłada przeszkolenie kilkuset lokalnych organizacji z całej Polski.
Chętni przedstawiciele organizacji będą mogli zgłaszać się na szkolenia za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie regionalnej organizacji partnerskiej. Wszystkie informacje będą na bieżąco publikowane na stronie Akademii Dobrej Komunikacji www.facebook.com/Akademia-Dobrej-Komunikacji-285268202263288/.