Facebook wprowadza aplikację gamingową – ma być konkurencją dla YouTube’a oraz Twitcha

Facebook wprowadza aplikację gamingową – ma być konkurencją dla YouTube’a oraz Twitcha
Facebook zaprezentował właśnie swoją nową gamingową aplikację, która ma konkurować z platformami Twitch oraz YouTube. Użytkownicy mogą w niej korzystać z wybranych gier mobilnych, a przede wszystkim oglądać streamingi rozgrywek innych osób.
O autorze
1 min czytania 2020-04-21

Branża gamingowa niewątpliwie przeżywa od jakiegoś czasu rozkwit, a już zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy tak wiele czasu spędzamy w swoich czterech kątach z uwagi na panującą pandemię. Fakt ten postanowili wykorzystać twórcy Facebooka i wypuścili nową aplikację gamingową – początkowo bowiem start serwisu planowany był na czerwiec br.

Aplikacja Facebook Gaming pozwala użytkownikom na korzystanie z wybranych gier mobilnych. Przede wszystkim jednak platforma służy do oglądania streamingu z rozgrywek prowadzonych przez innych graczy. 

W niedalekiej przyszłości twórcy aplikacji planują wprowadzić funkcję o nazwie Go Live, dzięki której wszyscy użytkownicy będą mieli możliwość streamingowania swoich rozgrywek i udostępniania ich innym internautom. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na tę chwilę aplikacja dostępna jest na urządzeniach z Androidem. Jak jednak zapowiadają przedstawiciele Facebooka, wkrótce pojawi się wersja platformy na system iOS. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Facebook podsumował najważniejsze trendy w cieszącej się coraz większą popularnością branży gamingowej. Facebook Gaming 2019 to szerokie spojrzenie na branżę, które ma pomóc marketerom planującym premiery nowych tytułów oraz rozwijanie już wydanych gier tak, aby być o krok przed konkurencją.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Gimper, Rojo oraz profesjonalni zawodnicy esportowi w digitalowej kampanii Wilkinson Sword. To pierwsze działanie marki w świecie esportu oraz gamingu. Celem projektu jest nie tylko promocja brandu, ale również łamanie stereotypu gracza.