W czasach pandemii koronawirusa, a także w związku z faktem, że większość firm wprowadziła dla swoich pracowników pracę zdalną, wideokonferencje zaczęły przeżywać prawdziwy rozkwit. A raczej aplikacje oraz narzędzia, które umożliwiają organizowanie rozmów grupowych.
Nie umknęło to uwadze Facebooka, który widząc jaką popularność w ostatnich kilkunastu dniach zdobył Zoom, czyli platforma do wideokonferencji, postanowił wprowadzić nową usługę o nazwie Messenger Rooms.
Zobacz również
Pokoje mogą być tworzone bezpośrednio z Messengera lub Facebooka, a wkrótce także poprzez Instagram Direct, WhatsApp i Portal. Co istotne, założyciele Pokojów mają pełną kontrolę nad tym, kto do nich dołącza i kto je widzi – np. gdy administrator nie będzie chciał, by więcej osób dołączyło do rozmowy, może zamknąć dostęp do Pokoju. Założyciel grupy może również usunąć poszczególne osób z konwersacji.
Użytkownicy zaś mogą łatwo odkrywać i wchodzić do otwartych dla nich Pokojów z poziomu Facebooka, ale możliwe jest dołączenie do grupy również za pośrednictwem linka – w związku z czym nie jest konieczne posiadanie konta na Facebooku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, podobnie jak w przypadku tradycyjnych rozmów wideo na Messengerze, uczestnicy mają do dyspozycji gamę zabawnych filtrów rzeczywistości rozszerzonej i tła. Pokoje umożliwiają spędzanie czasu nawet z 50 osobami oraz nie mają ograniczenia czasowego.
Nowe narzędzie będzie stopniowo udostępnione użytkownikom na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni.
PS
Epidemia koronawirusa sprawiła, że część firm było zmuszonych przejść na pracę zdalną. Przedstawiamy więc 5 zasad, dzięki którym praca z domu nie zakończy się klapą.
PS2
23 kwietnia br. Instagram udostępnił w Polsce nową funkcję, która ma na celu wsparcie małych, lokalnych restauracji – dzięki specjalnej naklejce będziemy mogli złożyć zamówienie w ulubionej restauracji poprzez InstaStories.