Audience Insights, dostępne w ramach usługi Facebook Analytics, było narzędziem, które służyło do analizy dowolnej grupy docelowej i było jedną z najpopularniejszych funkcji stosowanych przez marketerów, a także administratorów stron na platformie. „Statystyki Grup Odbiorców” pozwalały bowiem na wyszukiwanie m.in. konkurencyjnych profili, a także podmiotów, z którymi warto współpracować.
Teraz Facebook ogłosił, że usługa Facebook Analytics – a wraz z nią Audience Insights – zostanie wycofana. W serwisie dostępna będzie wyłącznie do 30 czerwca br.
Zobacz również
W zamian za to Facebook oferuje:
- Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz pozwala na wyświetlanie szczegółowych informacji na temat odbiorców, treści, a także trendów. Na tę chwilę jednak to narzędzie nie jest jeszcze dostępne.
- Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.
- Menedżer zdarzeń, który pomaga skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte w danej witrynie, aplikacji i sklepie stacjonarnym.
PS
Na początku roku Facebook poinformował o testach nowej usługi, w ramach której ukryty zostanie przycisk „Lubię to” na stronach osób publicznych, artystów, a także firm.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W grudniu 2020 roku na Instagramie oraz Messengerze wyświetlał się komunikat, mówiący o tym, że niektóre funkcjonalności na tych platformach zostały wyłączone. Było to związane z nową, unijną dyrektywą dotyczącą prywatności użytkowników.