Fani Counter-Strike’a musieli czekać aż dwa lata na wydarzenie rangi Major. Tegoroczne Mistrzostwa Świata Counter-Strike’a odbędą się w sztokholmskiej Avicii Arenie. Organizatorzy planują przywrócić turniejom LAN-owym pełną krasę, otwierając drzwi turnieju tej rangi dla publiczności, dzięki temu najlepsze drużyny z całego świata będą mogły ponownie poczuć doping tysięcy kibiców. Każdy turniej rangi Major przyciąga ogromną uwagę fanów Counter-Strike’a. Wydarzenia tej serii są niezaprzeczalnie najważniejszymi rozgrywkami CS:GO, a tegoroczne odbywające się w Sztokholmie jest historyczne. Po raz pierwszy uczestnicy będą walczyć o pulę nagród równą $2.000.000.
Agencja gamingowa Fantasyexpo jest odpowiedzialna za polską transmisję z tego wydarzenia. Relacja nadawana będzie ze studia Polsat Games w Warszawie przy współpracy z firmą FRENZY. Dzięki temu rozgrywki w języku polskim będzie można oglądać zarówno na kanale Piotra „izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch (twitch.tv/izakooo), jak również najciekawsze spotkania będą dostępne na kanale TV Polsat Games.
Zobacz również
– PGL Major Stockholm 2021 to wydarzenie, które obrosło legendą jeszcze przed startem. Złożyło się na to kilka czynników – jest to pierwszy Major od dwóch lat, który nie tylko przywróci publikę na trybuny, ale również oferuje historycznie dużą pulę nagród – dwa miliony dolarów. W turnieju mamy także polskie akcenty, których poczynania będzie chciało śledzić wielu fanów, a to wymaga nietuzinkowego podejścia. Dlatego cieszę się na współpracę z FRENZY, bo wiem, że nasze zespoły odpowiedzialne za transmisję dołożą wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania społeczności. Ponadto mogę dodać mały spoiler – dzięki naszemu doświadczeniu osoby Głuche także będą mogły się cieszyć pełnią widowiska w trakcie dwóch ostatnich dni finałowych! – mówi Bartosz Wilczek, head of esports, Fantasyexpo
– Powrót najlepszych drużyn świata na Majora po dwóch latach przerwy to bezsprzecznie symboliczna chwila. Cieszymy się więc, że jako Frenzy możemy współtworzyć tę historię i dzięki współpracy z agencją Fantasyexpo wyprodukować polską transmisję – mówi Marcin Kilar, dyrektor zarządzający Frenzy. – Rozgrywki o tak wielkim prestiżu zasługują na najwyższe standardy realizacji. Dołożymy więc wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom esportowych kibiców. Widzom już dziś możemy zagwarantować, że Majora śledzić będą mogli nie tylko na kanale najpopularniejszego komentatora w kraju – Izaka, ale także w telewizji Polsat Games.
Wydarzenie wystartuje już 26 października i będzie podzielone na trzy etapy, każdy po cztery dni meczowe. Dokładny terminarz wygląda następująco:
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Faza Nowych Pretendentów (26.10 – 29.10)
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 5 rund w systemie szwajcarskim
- mecze eliminacyjne i mecze o awans w formacie BO3
- pozostałe mecze w formacie BO1
Faza Nowych Legend (30.11 – 02.11)
- 5 rund w systemie szwajcarskim
- mecze eliminacyjne i mecze o awans w formacie BO3
- pozostałe mecze w formacie BO1
Faza pucharowa (04.11 – 07.11)
- drabinka pojedynczej eliminacji
- wszystkie mecze w formacie BO3
W turnieju wystąpią najlepsze 24 drużyny świata, które przez ostatnie dwa lata rywalizowały o punkty niezbędne do awansu na Majora. Lista uczestników prezentuje się następująco:
Legendy
- Ninjas In Pyjamas
- Team Vitality
- G2 Esports
- FURIA
- Team Liquid
- Evil Geniuses
- Natus Vincere
- Gambit Esports
Pretendenci
- Astralis
- ENCE
- BIG
- Movistar Riders
- Heroic
- mousesports
- paiN Gaming
- Team Spirit
Konkurenci
- Copenhagen Flames
- FaZe Clan
- GODSENT
- Virtus.pro
- Entropiq
- Sharks Esports
- TYLOO
- Renegades
Fantasyexpo odpowiada również za transmisję w innych europejskich krajach – fani Counter-Strike’a z Polski, Litwy, Łotwy, Czech, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii mogą liczyć na relację z rozgrywek w swoich rodzimych językach. Jest to kolejna przestrzeń współpracy pomiędzy Fantasyexpo oraz PGL. Agencja niedawno poinformowała o uzyskaniu statusu oficjalnego i wyłącznego partnera marketingowo-biznesowego PGL, który uprawnia ją do obsługi oraz pozyskiwania partnerów reklamowych zarówno dla transmisji lokalnych, jak i globalnej.