Pomysł polega na zhackowaniu funkcji ofert noclegowych, dobrze znanych z serwisu Slowhop. Po wejściu na stronę Polskiej Gościny sekcje „Gdzie będę spać?”, „Co będę jeść”, „Co dla dzieci?” – tym razem zamiast idyllicznych widoków, czy pinterestowych zdjęć – pokazują brutalną rzeczywistość na polsko-białoruskiej granicy. Zdjęcia zostały wykonane przez Karola Grygoruka, który od jakiegoś czasu dokumentuje wydarzenia na granicy.
Za „nocleg” w Polskiej Gościnie można zapłacić odpowiednio 20zł, 50zł, 100zł lub 500zł. Można wykupić dowolną ilość rezerwacji. Slowhop nie pobiera żadnych opłat czy prowizji. Wszystkie wpłacone środki przekazuje bezpośrednio do Stowarzyszenia Homo Faber. Zostaną one przeznaczone m.in. na namioty, śpiwory, termosy, odzież, obuwie, jedzenie i picie, lekarstwa, powerbanki oraz wsparcie wyposażenia mieszkańców lokalnie pomagających.
Zobacz również
Zbiórka organizowana jest przez Lubelskie Stowarzyszenie Homo Faber, organizację, która od samego początku aktywnie włączyła się w pomoc ludziom uwięzionym pomiędzy służbami polskimi i białoruskimi. Jest to grupa ludzi, którzy od 2004 roku działają na rzecz praw człowieka, zwłaszcza osób dyskryminowanych i wykluczonych, którzy nie mają swojej reprezentacji, a ich głos jest słabo słyszalny. Homo Faber jest częścią Grupy Granica czyli nieformalnego porozumienia kilkunastu organizacji pozarządowych, które pod jednym szyldem pomagają uchodźcom.
Slowhop jest polskim portalem rezerwacyjnym działającym w obszarze slow travel i zrównoważonych podróży. Umożliwia wyszukanie i rezerwację najbardziej klimatycznych miejsc noclegowych w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie i w Niemczech. Są to wyselekcjonowane agroturystyki, pensjonaty, domy wakacyjne i hotele butikowe prowadzone przez gospodarzy z pasją. W 2020 roku został uznany za Scale Up Pozytywnego Wpływu przez Akademię im. Leona Koźmińskiego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Polska Gościna otwarta jest na czas nieokreślony, do momentu w którym pomoc będzie nadal potrzebna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing