Festiwal Cannes Lions 2022 [relacja z 2. dnia]

Festiwal Cannes Lions 2022 [relacja z 2. dnia]
Trwa Festiwal Cannes Lions 2022. Drugi dzień konferencji pokazał, że zainteresowanie tematem metaverse rośnie. Gary Vaynerchuk mówił o rewolucji NFT i co to oznacza dla marek, a Pandu Nayak z Google nakreślił nowe kierunki rozwoju wyszukiwarki. Z Cannes relacjonuje ekipa Albedo Marketing.
O autorze
1 min czytania 2022-06-23

Relację z pierwszego dnia przeczytasz tutaj.

Kluczowe wnioski, które padły dziś z ust prelegentów:

1. W rzeczywistym świecie konsumentów od zawsze definiowały marki, które produkują np. smartphony, torebki czy odzież. Tę rolę w metaverse przejmie NFT, choć nie będzie to rola jedyna. Obecnie znamy najprawdopodobniej tylko ułamek procenta zastosowań, które kryją się za NFT (Gary Vaynerchuk). Już wkrótce NFT, które są obecnie niejednokrotnie absurdalnie drogie, staną się dobrem powszechnym, a przynajmniej część z nich.

2. Ogromną możliwością, którą daje metaverse jest przejście z fixed identity do fluid identity. To znaczy, że kwestia osobności w sieci staje się płynną – przy nieskończonej liczbie światów, które będą mogły być generowane w metaverse, będzie również nieskończona liczba osobowości – które nie będą już ograniczone uwarunkowaniami fizycznymi

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Największą obietnicą metaverse jest redukcja śladu węglowego, który dziś emitujemy np. przemieszczając się na eventy i spotkania. Wyobraźcie sobie, że 15000 uczestników Cannes Lions zamiast dostać się na event samolotem, korzysta z technologii VR, by przeżyć konferencje w metaversum.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Prezentacja Google koncentrowała się na konsekwentnie realizowanej przez markę strategii – „Search any time, anywhere”. Pandu Nayak , zajmujący się rozwojem search engine Google, pokazał rozwój wyszukiwarki Google od funkcjonalności „Did you mean?”, poprzez wyszukiwanie głosowe i wielokanałowe aż po innowacyjne „wyszukiwanie przyszłości”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5. Obecnie marka umożliwia wyszukiwanie wielokanałowe (z równoczesnym wyszukiwaniem zdjęć i fraz) oraz wyszukiwanie dźwiękiem, które jest tak skuteczne, że rozpozna zanuconą piosenkę, a w przyszłości frazy wypowiadane przez osoby z wadą wymowy. Wkrótce wystarczające będzie skierowanie kamery np. na półkę, z kosmetykami i dodanie frazy „delikatna skóra”, tak by Google podpowiedział nam, które produkty spełniają nasze oczekiwania.

Ekipa Albedo pozdrawia i zaprasza na kolejne relacje!