DYSONANSE ŁDZ to pierwszy taki festiwal w Łodzi. Poprzez swoją formułę pozwolił na zderzenie ze sobą różnych dziedzin, branż, idei, środowisk. Efektem tego było przedstawienie atrakcyjnej oferty Łodzi. Łodzi nowej, Łodzi zmieniającej się, Łodzi pełnej pomysłów, Łodzi otwartej na studentów i biznes. Festiwal był okazją do zdobycia wiedzy niezbędnej na rynku pracy, ale i zainspirowania się różnymi historiami i punktami widzenia.
Festiwal składał się z dwóch części. W części pierwszej, DYSOANANSE: Intro, wzięło udział ponad 500 licealistów i maturzystów z regionu łódzkiego. Z zainteresowaniem wysłuchali oni prelekcji m.in. Pauliny Mikuły z kanału „Mówiąc inaczej”, która podzieliła się swoimi doświadczeniami dotyczącymi przygotowań do matury, czy Szymona Sikorskiego i Michała Ulidisa z agencji Publicon, którzy porozmawiali z nimi o Generacji Z oraz o tym jak kształtować swój wizerunek czy to w mediach, czy w życiu codziennym. Łódź zachęcała także do studiowania w swoich ośrodkach akademickich. Uczniowie mieli okazję poznać bliżej łódzkie uczelnie, zarówno dzięki ich prelekcjom, jak i stoiskom, w których prezentowano ich ofertę dydaktyczną i posłuchać o kierunkach przyszłości.
Zobacz również
Druga część festiwalu DYSONASE ŁDZ to jeszcze większy rozmach i jeszcze większa multidyscyplinarność programu. Podczas festiwalu uczestnicy mogli wybrać jedną z sześciu tematycznych sal – Idee Fixe, YouTube, Dysonanse 7on7, Łódź EXPO, Komunikacja oraz Design. W każdej z nich odbywały się 20-minutowe prelekcje, dyskusje i warsztaty.
Wśród prelegentów znalazło się wiele znanych osób związanych z Łodzią, jak Dyrektor Festiwalu Komiksów i Gier Adam Radoń, Dyrektor Łódź Design Festiwal – Michał Piernikowski, a także łódzkie gwiazdy YouTube i Instagrama – Michalina Grzesiak z bloga „Krystyno, nie denerwuj matki”, Ilona i Milena Krawczyńskie znane jako Siostry ADiHD, międzynarodowa modelka – Sandra Kubicka, a nawet Tomasz Salki Prezes ŁKS Łódź.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Liczne grono prelegentów festiwalu DYSONASE ŁDZ składało się także ze znanych polskich YouTuberów, łódzkich przedsiębiorców, naukowców oraz celebrytów. Byli to między innymi Karol Paciorek z jednego z najpopularniejszych kanałów na YouTube – Lekko Stronniczy, Paweł Tkaczyk – specjalista od storytellingu i brandingu, doskonale znany i uwielbiany przez polską branżę kreatywną, Michał Sadowski – CEO Brand24 – jednego z najlepiej rozwijających się start up’ów SaaS w Polsce, działający obecnie w ponad 100 krajach na całym świecie czy Rafał Masny i Paweł Svinarski z grupy Abstra.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas festiwalu odbywały się także warsztaty designu i komunikacji, takie jak creative writing prowadzony przez Kamilę Romanowicz z Loesje Poland, a także warsztat brushletteringu i sitodruku, w ramach których uczestnicy mogli samodzielnie nanieść nadruk grafiki festiwalu DYSONANSE ŁDZ na ekotorby, które zabrali ze sobą do domu. Dużą popularnością cieszyły się także sale Designu i Komunikacji prowadzone przez współorganizatorów festiwalu – Łódź Design Festival oraz agencję Publicon. W części wieczornej festiwalu odbyła się projekcja etiud i animacji studentów i absolwentów Szkoły Filmowej w Łodzi oraz stand up Juliusza Sipiki.
– Ideą wydarzenia jest promocja miasta oraz zachęcenie młodych do kształcenia i rozwijania swojej kariery właśnie w Łodzi. Chcemy zaprezentować różne punkty widzenia, a często właśnie skonfrontować odmienne, ale przede wszystkim zainspirować do działania poprzez pokazanie historii, które odniosły sukces – mówi organizator Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon.
Festiwal spotkał się z bardzo dobrym odzewem ze strony uczestników i prelegentów, z pośpiechem przemieszczali się oni z sali na salę, aby spotkać się ze swoimi ulubionymi mówcami lub posłuchać kolegów i koleżanek po fachu lub właśnie z zupełnie odmiennych branż. Formuła festiwalu polegająca na zderzeniu światów, perspektyw, ludzi zdecydowanie przypadła do gustu odbiorcom – już czekają na kolejna edycję DYSONANSÓW ŁDZ, którego Partnerem Strategicznym było Miasto Łódź.
Więcej informacji znajduje się na stronie.