#Lepiej Bez Smogu to kampania edukacyjno-społeczna realizowana od 2019 roku. Trzecia edycja organizowana przez marki ISOVER, RIGIPS, WEBER jest kontynuacją działań promujących ideę termoizolacji, a także walkę o czyste powietrze i jakość środowiska. Mijająca odsłona kampanii rozpoczęła się w listopadzie 2021 roku i przeprowadzona była pod hasłem „Radość bierze się z powietrza”.
Strona www, e-book, konkursy – filary kampanii #Lepiej Bez Smogu
Najważniejszym filarem kampanii jest platforma lepiejbezsmogu.pl, na której znaleźć można szereg materiałów edukacyjnych, w tym także najnowszą edycję e-booka „Termomodernizacja zysk dla Ciebie i środowiska”, poruszającą tematykę przeprowadzenia odpowiedniej termoizolacji budynków, możliwości jej dofinansowania oraz rozwiązań systemowych.
Zobacz również
Choć zakończenie kampanii przypadło na koniec okresu grzewczego, to informacje zawarte w e-booku „Termomodernizacja zysk dla Ciebie i środowiska” będą niezwykle przydatne również wiosną i latem. To właśnie wtedy planujemy i przeprowadzamy większość prac remontowych czy budowlanych, a odpowiedni dobór materiałów i poprawne wykonanie termoizolacji, może nam przynieść wymierne efekty – nie tylko te ekonomiczne, ale także ekologiczne.
W ramach kampanii społecznej #Lepiej Bez Smogu przeprowadzono także dwa kreatywne konkursy. Pierwszy zorganizowany był dla internautów z całej Polski i wzięło w nim udział 840 osób. Drugi odbył się w Szkole Podstawowej nr 8 w Gliwicach-Bojkowie i był zwieńczeniem 3. edycji kampanii. Ostatnia z tegorocznych inicjatyw kampanii obejmowała przygotowanie kreatywnych prac o tematyce walki ze smogiem i termomodernizacji oraz spotkania edukacyjne, podczas których mówiono, jak i dlaczego powinniśmy dbać o środowisko i jakość powietrza.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lokalna, jak i ogólnopolska edycja konkursu pokazały, że Polakom zależy na jakości środowiska, w którym żyją i oddychają. Motywacją były nie tylko nagrody ufundowane przez organizatorów konkursu, ale przede wszystkim uświadomienie, że to dzięki działaniom nas wszystkich, będziemy mogli czerpać radość z powietrza.
Edukowanie i budowanie świadomości
Jednym z głównych celów kampanii #Lepiej Bez Smogu było budowanie świadomości na temat tego, jakie czynniki mogą wpływać na powstawanie smogu, a także jak ważna w walce z nim jest rola termoizolacji. Pomysłodawcy kampanii chcieli również zwrócić uwagę na temat odpowiedniego doboru materiałów do poprawnego wykonania termomodernizacji budynku, dzięki czemu ogrzewanie domu nie będzie już takim obciążeniem dla naszych portfeli i zarazem środowiska. Termoizolacja ma więc przełożenie nie tylko na nasze oszczędności, ale i na bezpieczne aktywności na świeżym powietrzu w sezonie grzewczym, a co za tym idzie – także nasze zdrowie.
Idea #Lepiej Bez Smogu
Działania organizatorów kampanii skupione były na nadrzędnym celu marki Saint-Gobain „Making the World a Better Home” i przekonaniu, że to nasze wspólne zaangażowanie w ograniczenie smogu przełoży się na to, jakim powietrzem będziemy oddychać w przyszłości.
Realizacja idei możliwa była dzięki edukacji i zwracaniu uwagi na fakt, że to nasza codzienność wpływa na jakość powietrza, którym oddychamy. To właśnie takie małe czyny, jak zużycie plastiku czy segregacja śmieci, ale także te większe – wybór materiałów budowlano-remontowych – mają wpływ na życie nasze i naszych bliskich.