Handel ludźmi to problem, który obecny jest na całym świecie, a liczba ofiar sięga obecnie nawet kilkudziesięciu milionów. Podczas gdy niektóre osoby wracają szczęśliwie do domu, wciąż są i takie, które w dalszym ciągu są poszukiwane.
W związku z tym brazylijska organizacja pozarządowa Impar stworzyła akcję pod hasłem #FindHope, której celem jest rozpowszechnienie na szeroką skalę zdjęć i nazwisk osób zaginionych. W jaki sposób? Wykorzystując zasięgi Instagrama.
Zobacz również
W dniu każdego ważnego i przede wszystkim – głośnego wydarzenia, organizacja publikuje zdjęcia zaginionych osób i oznacza je popularnymi hashtagami – np. #SuperBowl2020 i #Oscar2020 czy też #Grammy2020. W ten sposób wizerunki poszukiwanych dzieci i młodzieży docierają do szerokiego grona użytkowników mediów społecznościowych z całego świata.
Jednocześnie w ramach akcji organizacja Impar prowadzi stronę internetową www.findhopeproject.com, na której można rejestrować zaginione osoby lub wysyłać informacje na temat tych, które są poszukiwane.
Za realizację odpowiada agencja BETC São Paulo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ubiegłym roku klub piłkarski AS Roma postanowił zaangażować się w poszukiwanie zaginionych na całym świecie dzieci – przy każdym wideo informującym o nowym transferze piłkarskim pojawiały się zdjęcia młodych osób, które są poszukiwane.
PS2
Prawie 3000 zaginionych dzieci zostało zlokalizowanych w New Delhi zaledwie cztery dni po tym, jak policja miejska wdrożyła testowe oprogramowanie do rozpoznawania twarzy (FRS).
PS3
25 maja to Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. Od 12 lat Fundacja ITAKA uwrażliwia w tym dniu Polaków na temat osób, które zniknęły bez śladu. W 2016 roku z pomocą agencji K2 organizacja postanowiła uruchomić pierwsze na świecie narzędzie wykorzystujące Snapchata do poszukiwania osób zaginionych – SNAP&SEEK.