Już z okładki lookbooka widać, że sztywne zasady firmowego dress code’u w tej firmie nie obowiązują. W Walter Herz wszyscy dobierają stylizacje według własnego uznania, a te tylko swoim eleganckim charakterem przypominają standardowe biznesowe ubiory. O biurze tej firmy na pewno nie można powiedzieć, że jest standardowe i nudne. Widać, że to miejsce, w którym panuje świetny klimat i wszyscy traktują się po partnersku. Gdzie zasadą jest swoboda w doborze stroju, który mimo że nie jest skonwencjonalizowany i bezbarwny, nadal odpowiada biznesowemu kanonowi. Lookbook zawiera zdjęcia zespołu podczas codziennej pracy. Można w nim zobaczyć ciekawe i barwne stylizacje, w których moda gra ze swobodą i biznesową klasą.
– Dobrze dobrany strój do pracy buduje profesjonalny wizerunek i spójny obraz firmy. Ubiór w biznesie musi być stosowny do okoliczności, jeśli chcemy okazywać szacunek innym, ale ważny jest również szacunek do samego siebie. Nasz zespół to różnorodne osobowości. Każda z osób w inny sposób wyraża siebie i każda jest w tym wyjątkowa. Chcemy być firmą innowacyjną i wyznaczać trendy, a nie oglądać się na innych i porównywać. Zawsze byliśmy i będziemy sobą, co można zobaczyć oglądając nasz nowy lookbook, w którym pokazujemy się jako zespół. W codziennych stylizacjach wyrażają się osobiste preferencje całej załogi. To dla nas przestrzeń na bycie sobą, ale to nie jedyne pole pozostawiające margines na indywidualizm w firmie, dlatego czujemy się z sobą dobrze – tłumaczy Bartłomiej Zagrodnik, Partner w Walter Herz.
Zobacz również
Takie podejście firmy do standardu odnośnie stroju może być cenne dla wielu osób, szczególnie z najmłodszego pokolenia i realnie wpływać na ich decyzję dotyczące wyboru nowego miejsca zatrudnienia. Poza wysokością wynagrodzenia i perspektywami rozwoju, młodzi ludzie zwracają bowiem teraz także uwagę na różne aspekty, które mają wpływ na komfort pracy. Ważna jest dla nich, nie tylko lokalizacja, aranżacja biura, czy system pracy, ale również kultura organizacji i standardy, które w niej obowiązują. Stąd niesformalizowany dress code w toczącej się obecnie na rynku walce o najlepszych pracowników może być ważniejszym elementem wizerunkowym firmy niż mogłoby się wydawać.
Młodzi pracownicy oczekują w pracy wygody zbliżonej do tej, jakiej doświadczają po godzinach. – Przekłada się to zarówno na ich wymagania względem przestrzeni do pracy, dostępu do nowoczesnego sprzętu, lokalizacji i otoczenia biura, jak również stroju, w jakim będą musieli pracować. Coraz częściej poszukują więc firmy, która poza dobrymi warunkami zatrudnienia zagwarantuje im dowolność w zakresie ubioru. Taką, która pozwoliłaby na pokazanie indywidualnego stylu. Wybierają pracodawców nie wymagających stroju, który jest przebraniem, ale bardziej biznesowym wariantem ubrań noszonych na co dzień – wyjaśnia Bartłomiej Zagrodnik.
Kampania employer brandingowa, jaką zainicjowała właśnie firma obejmuje szeroki zakres działań. W ramach podjętej akcji wizerunkowej nowy lookbook Walter Herz został zgłoszony m.in. do udziału w konkursie – Siła przyciągania 2018, organizowanym przez redakcję Pulsu Biznesu, w kategorii kampanie employer branding na najlepszą inicjatywę „out of the box”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Działania employer brandigowe mają przede wszystkim na celu pokazanie firmy od wewnątrz i panującej w niej rodzinnej atmosfery. Elementem wizerunkowym Walter Herz stanie się także niebawem prowadzony systematycznie przy współudziale pracowników videoblog, mówiący o bieżących wydarzeniach w firmie. Transmisje z biura dostarczyć mają kandydatom do pracy informacji o wartościach, jakimi kieruje się firma i sposobie, w jaki buduje relację z pracownikami. Przekaz pozwoli przyszłym członkom teamu określić, czy będą do niego pasowali, co pozwoli przyspieszyć i usprawnić proces rekrutacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy lookbook Walter Herz można zobaczyć na stronie walterherz.com/pl/kariera.