TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Firmy wycofują jaja z chowu klatkowego, a producenci jaj nie inwestują już w klatki

Netto, Biedronka, Kaufland, Makro, Żabka – te firmy już nie sprzedają jaj z chowu klatkowego, a kolejne planują dołączyć do nich najpóźniej do 2025 roku. Polacy popierają te zmiany – wynika z raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
O autorze
1 min czytania 2022-04-21

Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało raport podsumowujący zmiany w branży spożywczej i na rynku jajecznym w 2021 roku, analizujący postawy Polaków wobec klatkowej hodowli kur niosek, zmiany na rynku polskim i światowym oraz zmiany w strukturze produkcji jaj w Polsce.

Z badania przeprowadzonego przez Biostat w lutym br., którego wyniki zostały omówione w raporcie, jednoznacznie wynika, że Polakom zależy na losie kur

Warto dodać, że większość Polek i Polaków (62,4%) uważa, że w Polsce powinien zostać wprowadzony zakaz klatkowej hodowli kur niosek. Wprowadzenie takiego zakazu jest możliwe ze względu na trwające w Parlamencie Europejskim prace nad ustawą, która miałaby zakończyć klatkową hodowlę nie tylko kur, ale też kaczek, przepiórek, królików, świń i cielaków w całej UE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do końca 2021 roku ponad 140 firm działających w Polsce podjęło oficjalne zobowiązania do rezygnacji z jaj pochodzenia klatkowego. 35 firm działających w Polsce wdrożyło już swoje zobowiązania w życie i wycofało jaja klatkowe z produkcji i/lub oferty – w tym Makro, Netto, Lubella oraz U Jędrusia. Ostatnio o wycofaniu ze sprzedaży jajek „trójek” poinformowała także Żabka. W 2021 r. sprzedaż jaj z numerem 2, 1 i 0 wzrosła i już w dziewięciu sieciach handlu detalicznego (Auchan, Aldi, Carrefour, Społem, Schiever, bi1, Żabka, Biedronka i Kaufland – przy czym w dniu publikacji raportu trzy ostatnie sieci wycofały już całkowicie jaja świeże z chowu klatkowego ze sprzedaży) stanowiła ponad połowę całkowitej sprzedaży jaj świeżych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Każdy kolejny rok przynosi widoczne zmiany zarówno w branży spożywczej, jak i strukturze produkcji jaj w Polsce  – największe sieci supermarketów już wycofały lub są w trakcie wycofywania jajek z chowu klatkowego, a liczba kur niosek hodowanych w klatkach spadła. Świadomość konsumentów i poparcie społeczne dla wprowadzania lepszych dla zwierząt rozwiązań z kolei stale rośnie. Liczymy, że wprowadzenie w całej Unii Europejskiej zakazu chowu i hodowli zwierząt w klatkach będzie przypieczętowaniem troski o lepsze traktowanie kur – mówi Maria Madej, menadżerka ds. Relacji Biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.

Raport Otwartych Klatek dostępny jest na stronie: otwarteklatki.pl/publikacje/raporty-kampanii-jak-one-to-znosza.