„Flash Test” – zdjęcie, które może uratować życie dzieci

„Flash Test” – zdjęcie, które może uratować życie dzieci
Wykonanie jednego prostego zdjęcia z wykorzystaniem lampy błyskowej może uratować życie dzieci. Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk w kampanii „Flash Test" wzmacnia świadomość na temat „siatkówczaka", czyli najczęściej wykrywanego raka u dzieci poniżej piątego roku życia.
O autorze
1 min czytania 2024-05-09

Siatkówczak to najczęściej wykrywany nowotwór u dzieci poniżej piątego roku życia. W przypadku postawienia diagnozy we wczesnym stadium, wskaźnik wyzdrowienia wynosi aż 95%. Rak nie daje oczywistych objawów.

Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk we współpracy z Instytutem Okulistyki FAP Conde de Valenciana IAP stworzyła kampanię „Flash Test”, która ma na celu podniesienie świadomości na temat tego rodzaju raka oka u dzieci. Twórcy chcą zachęcić rodziców do robienia prostych zdjęć telefonem komórkowym z lampą błyskową. Dzięki jej użyciu, na fotografiach można dostrzec „białą źrenicę”, czyli jeden z objawów choroby.

fot. MullenLowe SSP3 Meksyk

Kampania promowana jest w Ameryce Łacińskiej i skupia się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja jest skierowana do matek małych dzieci. Opiera się na trzech spostrzeżeniach kulturowych:

  • matki są głównymi opiekunami dzieci w Meksyku,
  • matki robią telefonem dwa razy więcej zdjęć niż przeciętny człowiek,
  • między matkami istnieje ogromna więź siostrzeństwa, co sprawia, że chcą opiekować się każdym dzieckiem.

Poza podnoszeniem świadomości, instytut okulistyki oferuje bezpłatne konsultacje dla dzieci, u których objawy odzwierciedlają „białą źrenicę”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: MullenLowe SSP3 Meksyk

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Jak marki i organizacje walczą z rakiem? Przegląd kampanii

Polska jest czerwoną plamą na mapie Europy, jeśli chodzi o śmiertelność chorób nowotworowych. Jest wiele powodów, które to powodują, a jednym z nich jest profilaktyka. Jak marki, influencerzy i organizacje adresują problem nowotworów w Polsce?

PS2 Fundacja Publicis walczy ze stygmatyzacją chorych na raka. Rusza globalna inicjatywa „Working With Cancer”

W czasie gdy, według aktualnych estymacji naukowych, nawet u co drugiej osoby na świecie zostanie zdiagnozowana choroba nowotworowa, Fundacja Publicis uruchamia międzybranżową koalicję, której celem jest likwidacja stygmatyzacji pracowników chorych na raka. Inicjatywę „Working with Cancer” wspierają wiodące organizacje charytatywne zajmujące się nowotworami, w tym Memorial Sloan Cancer Center (MSK), MacMillan Cancer Support i Instytut Gustave Roussy.