W zeszłym roku pożary lasów w Kanadzie ustanowiły rekordy pod względem czasu trwania i zniszczeń, wpływając zarówno na ludzi, jak i społeczność. Eksperci przewidują, że nadchodzący sezon pożarów będzie jeszcze poważniejszy. W tym roku Kanadyjczycy będą mogli zaalarmować lokalne władze i pomóc wykryć nawet 55% pożarów, które nie są łatwo wykryte za pomocą technologii teledetekcyjnych wykorzystanych w narzędziu Follow Wildfire.
Follow Wildfire pomoże wykryć zagrożenie pożarem, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Specjalnie zastrzeżony algorytm jest w stanie przeskanować obrazy opublikowane na znanych platformach społecznościowych, by z dużą dokładnością znaleźć dym lub płomienie. Ważne, żeby przy grafice użyć hasztagu „#FollowingWildfire”.
Zobacz również
fot. CNW Group/tentree
Jak dokładnie działa Follow Wildfire?
- Użytkownik dołącza do Follow Wildfire, aby pomóc chronić środowisko, robi zdjęcia na świeżym powietrzu i oznacza je hasztagiem „#FollowingWildfire”.
- Algorytm w czasie rzeczywistym skanuje główne platformy mediów społecznościowych i szuka obrazów, przy których użyto odpowiedni tag. Następnie wykazywane są wczesne oznaki pożaru, takie jak dym lub płomienie.
- Po wykryciu potencjalnego pożaru, algorytm integruje dane regionalne (pogodowe oraz roślinne), co pomaga w ocenie potencjału zapłonu, rozprzestrzeniania się i intensywności spalania.
- Następnie, przeszkolony specjalista od pożarów lasów przegląda grafiki oraz dane, aby wykluczyć fałszywe alarmy, które sztuczna inteligencja mogła błędnie uznać jako ryzyko. Użytkownik mediów społecznościowych otrzymuje informację zwrotną od specjalisty.
- Jeśli zdjęcie zawiera wczesne oznaki pożaru, użytkownik mediów społecznościowych jest proszony o skontaktowanie się z infolinią lokalnego urzędu straży pożarnej w celu powiadomienia o wykryciu pożaru.
fot. followingwildfire.com
– Jesteśmy firmą zajmującą się sadzeniem drzew, która sprzedaje odzież zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju, a naszą wizją jest ułatwienie przywracania planety. Sadzimy drzewa na całym świecie, a jednym z naszych celów jest sadzenie drzew w Kanadzie, które zostały utracone w wyniku pożarów. Dzięki naszemu narzędziu Follow Wildfire ludzie mogą pomóc chronić nasze lasy i społeczności – powiedział Derrick Emsley, współzałożyciel i dyrektor generalny Tentree.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Following Wildfire wykorzystuje wspólne siły transformacyjnej kreatywności, danych i technologii, dostarczając narzędzie, które, mamy nadzieję, sprawi, że każdy Kanadyjczyk poczuje, że może przyczynić się do pomocy w zarządzaniu pożarami w tym sezonie – powiedział Jordan Doucette, prezes i dyrektor kreatywny Dentsu Creative Canada.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat śledzenia Wildfire i możliwości zaangażowania się można znaleźć tutaj.
Zdjęcie główne: CNW Group/tentree
PS Toronto przestrzega przed pożarami w mieszkaniach niekonwencjonalnymi reklamami
W przestrzeni miejskiej Toronto, w 2019 roku, pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.