Spółka VOX to międzynarodowy adtech, który na polskim rynku prężnie działa od dwóch lat. Głównym rozwiązaniem oferowanym przez VOX jest innowacyjny format In-Image Ads, będący nowym modelem i placementem reklamowym na desktopie i mobile’u. Polega on na dynamicznym wyświetlaniu się reklam na zdjęciach w materiałach na stronach wydawców. Format In-Image Ads oparty został na autorskiej technologii picture recognition, bazującej na algorytmach, które dokładnie analizują grafiki i zdjęcia, a następnie rozpoznają widniejące na nich obiekty, m.in. przedmioty, produkty, marki, osoby, zwierzęta, czy symbole. Dzięki temu możliwe jest kontekstowe targetowanie i dopasowanie wyświetlanej reklamy.
– Cieszymy się, że udało nam się wystartować z formatem In-Image Ads w Polsce we wrześniu ub.r. Przeprowadzone do tej pory kampanie z jego wykorzystaniem przyniosły bardzo dobre efekty, a w planach mamy już kolejne działania dla wielu marek. Format In-Image Ads w 100% spełnia obecne oczekiwania reklamodawców – mówi Adam Iwinski, CEO VOX Poland.
Zobacz również
Format In-Image Ads stał się popularny na rynku reklamy internetowej i coraz więcej marek z różnych sektorów z powodzeniem wykorzystuje go w swoich działaniach. Powodem tego wzrostu popularności jest m.in. bardzo wysoka efektywność prowadzonych z jego wykorzystaniem kampanii – charakteryzują się one kilkukrotnie większym wskaźnikiem CTR niż tradycyjne działania display. Jednak co wpływa na tak wysoką efektywność i dlaczego warto postawić na ten format?
Za kampanią stoją ludzie
Za wysoką efektywność i sukces formatu In-Image Ads odpowiadają nie tylko wysokorozwinięte algorytmy i technologia picture recogniton, ale przede wszystkim kompleksowa obsługa reklamodawcy oraz pełne wsparcie ze strony VOX w prowadzeniu kampanii. Czynnik ludzki jest tu niezwykle istotny i to on w dużej mierze odpowiada za powodzenie działań. Przez cały czas trwania kampanii z wykorzystaniem formatu In-Image Ads, od samego początku do końca, nad jej przebiegiem czuwa zespół specjalistów VOX.
Po otrzymaniu briefu od reklamodawcy i zapoznaniu się z celami kampanii, zespół ten opracowuje kompleksową strategię i plan, rekomenduje targetowanie kontekstu i treści, na jakiej wyświetli się reklama, tworzy i dobiera kreacje reklamowe, a następnie prowadzi i optymalizuje działania. Dzięki temu reklamodawcy mają pewność, że za przeprowadzenie kampanii odpowiadają osoby wyspecjalizowane w formacie In-Image Ads, które stale nadzorują jej przebieg, na bieżąco optymalizują działania i dbają o ich efektywność.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Co jest równie ważne, po zakończeniu kampanii reklamodawca otrzymuje kompleksowy raport i analizę post-buy z działań i wyników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Potencjał rich media
Na wysoką efektywność formatu In-Image Ads wpływa także wykorzystanie potencjału drzemiącego w kreacjach rich mediowych, które stają się coraz bardziej pożądane przez reklamodawców. W ramach VOX pracuje rozbudowany zespół specjalistów, grafików i designerów, którzy przygotowują na potrzeby kampanie różne kreacje rich mediowe, kładąc nacisk na niestandardowe formy. Charakteryzują się one większym zaangażowaniem odbiorcy, lepiej zachęcają do kliknięcia, a także oferują więcej możliwości ciekawego przekazania komunikatu reklamowego. Co ważne, VOX umożliwia wykorzystanie nie tylko kreacji statycznych, ale także form wideo.
Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów i kreacji rich mediowych, format In-Image Ads świetnie nadaje się także do remarketingu, umożliwiając zmianę kreacji przy kolejnej styczności użytkownika z reklamą w ramach danej kampanii. Przykładowo, użytkownikowi, który odwiedził witrynę o konkretnej tematyce, ale nie wszedł w interakcję z wyświetloną mu reklamą, na innych stronach o analogicznej tematyce zostaną wyświetlone kreacje będące nawiązaniem i rozwinięciem pierwszej reklamy.
Bezpieczna kampania
O wysokiej efektywności kampanii nie można mówić bez poruszenia kwestii bezpieczeństwa. VOX przykłada niezwykle dużą wagę do bezpieczeństwa kampanii prowadzonych z wykorzystaniem formatu In-Image Ads. Spółka zapewnia reklamodawcom 100% wskaźnik viewability – aby odsłona reklamy została zliczona, kreacja musi zostać w całości wczytana i wyświetlona odbiorcy przez co najmniej sekundę. VOX kładzie nacisk także na zapewnienie 100% brand safety, dlatego też współpracuje wyłącznie ze zweryfikowanymi wydawcami premium, a w prowadzonych kampaniach wykorzystywana jest tzw. black lista. Zawiera ona ponad 10 tys. obiektów i umożliwia reklamodawcom wykluczenia konkretnych elementów na zdjęciach, w których towarzystwie reklama nie powinna się wyświetlać. Baza ta jest stale rozszerzana, a reklamodawcy mają możliwość dodania do niej własnych elementów.
Równie rygorystycznie VOX podchodzi do kwestii powszechnych w branży fraudów reklamowych. Aby zapewnić swoim klientom pełne bezpieczeństwo, spółka w ramach udostępnianych rozwiązań wykorzystuje specjalne algorytmy antyfraudowe, m.in. sprawdzające pochodzenie ruchu, czy też analizujące zachowanie internauty związane z kliknięciem reklamy. Dzięki temu, że VOX wchodzi w skład większej struktury, do której należy firma Hybrid.ai działająca od 2011 roku w segmencie reklamy programmatic i oferująca własne platformy DSP i DMP, spółka korzysta z doświadczenia oraz infrastruktury starszego kolegi i wykorzystuje sprawdzone, autorskie rozwiązania antyfraudowe.
Stały rozwój i nowe opcje reklamowe
VOX jest spółką, która nie tylko dostarcza innowacyjny i wysokiej efektywności format reklamowy In-Image Ads, ale kładzie też bardzo silny nacisk na rozwój zaplecza technologicznego. Wiedza i doświadczenie zdobyte przy tworzeniu od podszewki, prowadzeniu i optymalizowaniu kampanii wykorzystywana jest przez zespół VOX do dalszego rozwijania oraz udoskonalania oferowanych rozwiązań, w tym autorskiej technologii picture recognition. Co ważne, VOX nie skupia się wyłącznie na formacie In-Image Ads. Już niebawem w Polsce spółka zaoferuje nowe formaty reklamowe oparte na technologii picture recognition, w tym rozwiązanie In-Video Ads, które jest już testowane na kilku rynkach zagranicznych.
O efektywności rozwiązań VOX może najlepiej świadczyć fakt, że spółka na polskim rynku ma za sobą przeprowadzonych z sukcesem ponad 500 kampanii przy wykorzystaniu formatu In-Image Ads. Więcej informacji na temat VOX i oferowanych przez spółkę innowacyjnych rozwiązań dostępnych jest na stronie voxexchange.io.
Artykuł powstał we współpracy z VOX.