Laureaci akcji zostali nagrodzeni bonami od firmy Tesco, a dodatkowo każdy z 10 autorów najlepszych zdjęć wybrał organizację, której przekaże środki na pomoc dla zwierząt.
Charytatywna akcja #FOTAdlaPSAKOTA rozpoczęła się 22 stycznia i trwała do 11 lutego 2015 roku. Internauci wykonywali zdjęcia swoim czworonożnym przyjaciołom, a także tworzyli memy i publikowali je za pomocą aplikacji znajdującej się na stronie www.fotadlapsakota.pl.
Zobacz również
Bohaterami zdjęć były głównie koty (58 proc.), ale także psy (38 proc.) i inne zwierzaki (4 proc.), takie jak jeże, rybki, króliki czy papugi. Inicjatywa cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem Internautów, którzy stronę internetową akcji odwiedzili 221 889 razy, a w mediach społecznościach rozmawiali o niej ok. 2000 razy.
Tesco już po raz siódmy zaangażowało się w program, którego celem jest pomoc bezdomnym zwierzętom w przetrwaniu zimy. W tym roku decydujący głos oddaliśmy Internautom i to oni wskazali organizacje, które łącznie otrzymają 45 000 złotych. Dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji #FOTAdlaPSAKOTA za tyle pozytywnych emocji – mówi Marta Marczuk-Komiszke, Kierownik Planu dla Społeczności, Dział Społecznej Odpowiedzialności Firmy Tesco Polska.
Internauci oddali łącznie 194 636 głosów na zdjęcia zgłoszone w ramach akcji #FOTAdlaPSAKOTA. Następnie jurorzy wyłonili 10 najlepszych zdjęć, w tym zwycięską trójkę:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Miejsce I – autorka zdjęcia „Biszkopt! Robię selfie do konkursu! Zrób coś szalonego!”, która zdecydowała, że 5 500 złotych otrzyma Hospicjum dla Kotów Bezdomnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Miejsce II – autorka zdjęcia „Karate kot” wybrała Fundację Stawiamy na Łapy, która otrzyma wsparcie finansowe w kwocie 4 500 zł.
Miejsce III – autorka zdjęcia „Kot zapiekanka – żaba.rar” wybrała Fundację Felis, do której trafi 4000 złotych.
Pozostałe fundacje i stowarzyszenia zaangażowane w akcję otrzymają wsparcie w wysokości 3000 zł.
Internetowej akcji #FOTAdlaPSAKOTA towarzyszyła weekendowa Wielka Zbiórka na rzecz schronisk organizowana w kilkudziesięciu sklepach Tesco. Miłośnicy zwierząt przynosili karmę, koce, zabawki, a także finansowo wspierali lokalne „zwierzakowe” fundacje i stowarzyszenia, dla których organizowana była Zbiórka. W dniach 23-25.01. oraz 30.01.-01.02. udało się zebrać ponad 13 ton karmy.
Ambasadorami tegorocznej akcji #FOTAdlaPSAKOTA zostało 5 znanych polskich blogerów wraz ze swoimi czworonożnymi przyjaciółmi. Inicjatywę wspierali Paweł Bielecki (www.pawelbielecki.in), blogerka – Bazyl Lia, Anna Samsonowicz (aprzypinka.pl), blogerzy Maja Sieńskowska (www.wieczniezaczytana.pl) i Maciej Pietrukiewicz, znany jako Boomer (wszedoblogerski.blogspot.com), Iwona Stepajtis (psiewedrowki.pl) oraz Magda Kuflińska (rudomi.pl). Ambasadorzy przekazali łącznie 10 000 zł wybranym przez nich fundacjom.
Patronami medialnymi akcji były portal ZPAZUREM.pl, miesięcznik „Przyjaciel Pies” oraz magazyn KOCIE SPRAWY.
Więcej informacji o akcji #FOTADLAPSAKOTA można znaleźć na stronie.