Francja wprowadza ograniczenia w wykorzystywaniu podświetlanych reklam i w pozostawianiu otwartych drzwi w klimatyzowanych lokalach

Francja wprowadza ograniczenia w wykorzystywaniu podświetlanych reklam i w pozostawianiu otwartych drzwi w klimatyzowanych lokalach
Francja zaczęła wprowadzać ograniczenia, aby zadbać o bezpieczeństwo energetyczne. Państwo będzie karać właścicieli sklepów za neony i za stale otwarte drzwi w klimatyzowanych lokalach.
O autorze
1 min czytania 2022-07-27

Wiele miast europejskich będzie musiało zmierzyć się w najbliższym czasie z kryzysem energetycznym. Jednym z nich jest Francja, która już teraz wdraża przepisy, dzięki którym będzie można ograniczyć zbędne zużycie prądu.

Jeden z nowych zakazów dotyczy pozostawiania otwartych drzwi w klimatyzowanych lokalach – taka praktyka wymaga wykorzystania dużo większej ilości energii, aby ochłodzić otwarte wnętrze. W miastach takich jak Bourg-en-Bresse, Lyon, Besançon i Paryż od połowy lipca wydano dekrety miejskie, na mocy których klimatyzowane sklepy muszą zamykać drzwi pod karą grzywny w wysokości 750 euro. Zakaz ma być rozszerzony wkrótce na cały kraj, gdyż problem dotyczy restauracji, sklepów i barów w całym kraju.

Drugie ograniczenie dotyczy podświetlanych reklam, szyldów czy neonów, które do tej pory w wielu przypadkach były włączone do późnych godzin nocnych (w zaludnionych miastach powyżej 800 000 mieszkańców). Teraz taka reklama będzie mogła funkcjonować tylko w określonych godzinach – maksymalnie do godziny 1:00 w nocy. Ministerstwo będzie dążyło do „ujednolicenia przepisów” bez określania liczby aglomeracji objętych przepisami i określi wymiar kary za niestosowanie się do przepisów (ok. 1500 euro). 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W najbliższych dniach wydam dwa dekrety: pierwszy uogólnia zakaz umieszczania reklam świetlnych niezależnie od wielkości miasta w godzinach od 1 w nocy do 6 rano, z wyjątkiem lotnisk i dworców kolejowych – poinformowała Agnès Pannier-Runacher, minister Transformacji Energetycznej. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Banery reklamowe i plakaty szpecą miejski krajobraz. Do takiego wniosku doszli genewscy radni, którzy podjęli uchwałę zabraniającą umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Wisła jest jedną z pierwszych miejscowości turystycznych w polskich górach, które podjęły uchwałę regulującą i ograniczającą umieszczanie reklamy zewnętrznej. Które miasta pójdą za tym trendem?