Nowe francuskie prawo obejmowałoby przede wszystkim ubrania, towary elektroniczne oraz przedmioty plastikowe. Producenci oraz dystrybutorzy mieliby za zadanie np. przerobić produkty i ponownie wystawić na sprzedaż. Tyczy się to głównie tych artykułów, które nie zostały zakupione, a są w idealnym stanie.
Francuski rząd zapowiedział, że zmiany mają głównie dotyczyć rynku dóbr luksusowych, bo to właśnie tam marnowanych jest najwięcej produktów. Wyjątkiem byłyby artykuły kosmetyczne z krótką datą ważności.
Zobacz również
Przepisy miałyby stopniowo wchodzić w życie wraz z końcem 2021 roku i zostać ostatecznie wdrożone do 2023 roku. Byłyby też uzupełnieniem niedawno przyjętych przepisów odnośnie niemarnowania produktów spożywczych.
PS
16 października 2018 roku ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Banków Żywności. Celem akcji było zwrócenie uwagi społeczeństwa na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.
PS3
We wrześniu 2018 roku marka Burberry zapowiedziała, że zaprzestanie utylizacji niesprzedanych ubrań oraz produkowania ubrań z wykorzystaniem futra naturalnego. Wszelkie produkty, które nie zniknęły z półek sklepowych, zostaną albo poddane recyklingowi, naprawione albo przekazane jako darowizna.