Nie pójdziemy do lasu, nie ulepimy bałwana, nie zjemy owoców – to zagrożenia, przed którymi ostrzega nowa kampania społeczna #ico2dalej poświęcona skutkom zmian klimatu w Polsce. Kampania, która wystartowała na stronie internetowej www.ico2dalej.pl ma ostrzec Polaków, ale i zachęcić ich do działań na rzecz powstrzymania zmian klimatycznych.
– Mało kto wie, że w Polsce działa największy emitent dwutlenku węgla w Europie: elektrownia i kopalnia węgla brunatnego Bełchatów, które razem odpowiadają aż za 10% wszystkich emisji gazów cieplarnianych wytwarzanych w naszym kraju. To właśnie z ich powodu zagrożeni jesteśmy anomaliami klimatycznymi – mówi Ilona Jędrasik z Fundacji ClientEarth. – Jeżeli nasze pokolenie nie ograniczy znacząco emisji CO2 z Bełchatowa, nie powstrzymamy zawirowań klimatycznych i będzie tylko gorzej. – dodaje Jędrasik.
Zobacz również
W działania na rzecz środowiska zaangażowały się znane nazwiska m.in. Roma Gąsiorowska, Magda Schejbal, Katarzyna Bonda, Paweł Orleański, Michał Żurawski, Maciej Pieprzyca, zespół Bokka, Crazy Nauka, Grażyna Barszczewska, Igor Brejdygant, Krzysztof Materna, Microwyprawy. Przepraszają oni swoje i nasze dzieci za to, że nie zrobili nic, aby powstrzymać destrukcyjną zmianę klimatu.
– To wyjątkowa kampania, bo wszystkie zaangażowane w nią osoby i podmioty, które poparły apel Fundacji, działają dla siebie. To o naszą przyszłość, a właściwie o przyszłość naszych dzieci i wnuków przecież chodzi. Mamy za co przepraszać, bo zostawiamy im świat w strasznym stanie, ale mamy też jedną z ostatnich szans, by to zmienić – mówi Radosław Dudzic, dyrektor kreatywny agencji oS3.
Na stronie kampanii, www.iCO2dalej.pl, każdy może podpisać się pod petycją o ograniczenie destrukcyjnego wpływu na klimat przez Elektrownię Bełchatów i zobaczyć jak m.in. aktorzy Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski, reżyser filmowy Maciej Pieprzyca, czy muzycy z zespołu Bokka przepraszają za to, że nie interesowali się problemem i dotychczas nie próbowali powstrzymać zmiany klimatu. Zwracają uwagę, że z powodu anomalii klimatycznych w lasach występuje plaga kleszczy, rzeki zaczynają powoli wysychać, zagrożone są drzewa i krzewy owocowe, a zimą jest coraz mniej śniegu. Niebawem Półwysep Helski będzie częściowo zalany. To jest świat, który zostawiamy naszym dzieciom i wnukom.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W działaniach na rzecz kampanii wykorzystano stronę www.iCO2dalej.pl oraz na Facebooku www.facebook.com/iCO2dalej/.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję kampanii oraz jej warstwę wizualną odpowiada agencja oS3.