Aplikacja Pacjenta Centrum Zdrowia Dziecka powstała, aby pomóc najmłodszym pacjentom oraz ich rodzicom – szczególnie tym, którzy przygotowują się do pierwszej wizyty w Centrum Zdrowia Dziecka. Bezpieczna nawigacja do szpitala oraz przewodnik po budynku, niezbędnik informacji, czy intuicyjny profil pacjenta – to niektóre z rozwiązań, które znajdują się od teraz w zasięgu naszego smartfonu. Dzięki wsparciu partnerów oraz wolontariuszy Fundacji K.I.D.S., czyli Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali, każdy pacjent Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” już teraz będzie mógł bezpłatnie skorzystać z aplikacji oraz jej wszystkich funkcji.
Punktem wyjścia dla Fundacji K.I.D.S. było zrozumienie perspektywy rodzin z chorymi dziećmi oraz największe wyzwania, jakie stoją przed nimi. W tym celu, we współpracy z firmą badawczą Kantar, przeprowadzono badania, które pokazały realne potrzeby pacjentów CZD oraz ich opiekunów. Zespół Badawczy pod kierownictwem Piotra Ciąćki i Beaty Rąbińskiej przeprowadził rozmowy i obserwacje na terenie Centrum Zdrowia Dziecka. Zebrane informacje pozwoliły zrozumieć, z jakimi wyzwaniami zderzają się ojcowie i matki przyjeżdżający z całej Polski na wizytę do Centrum Zdrowia Dziecka oraz dostosować rozwiązania w aplikacji do wszystkich ich potrzeb.
Po wykonaniu badań z opiekunami i sesjach koncepcyjnych wybrane zostały te funkcje, które integruje aplikacja:
Zobacz również
- W aplikacji powstał system nawigacyjny współpracujący z systemem graficznym „linii metra”, stworzonym w ostatnim czasie w budynkach CZD, który pozwala sprawnie poruszać się po obiekcie. Dodatkowo, na terenie CZD pojawiły się kody QR, które po zeskanowaniu aplikacją poprowadzi opiekuna oraz małego pacjenta do miejsca docelowego. W całym szpitalu oznaczonych zostało kilka linii “metra”, które doprowadzą pacjentów do odpowiedniego budynku. W aplikacji znajduje się również dokładna mapa całego budynku, z wyróżnionymi najważniejszymi elementami oraz legendą – które pozwolą odnaleźć się w placówce podczas każdej z wizyt.
- Przewodnik, który pomoże odnaleźć się na każdym etapie wizyty – od zapisu do konkretnego specjalisty, poprzez dojazd na miejsce aż do wizyty w poradni. Aplikacja pomoże i podpowie, jak się przygotować do wyjazdu, co zabrać i czego nie zapomnieć. Zawiera również cenne wskazówki, które są kluczowe podczas pobytu w szpitalu.
- Możliwość zarządzania swoim kontem pacjenta. W aplikacji możliwe jest zapisywanie wizyt i trzymanie w jednym miejscu informacji o leczeniu w szpitalu, jak również odwoływanie umówionych konsultacji. Informacje z uniwersalnych kalendarzy i notatników często z czasem nam giną, a przy następnej wizycie znowu bywają potrzebne. W aplikacji dane będą bezpieczne oraz długotrwałe, dlatego każdy pacjent w dowolnym momencie będzie mógł przejrzeć historię swoich wizyt i aktualne informacje. Dzięki możliwości wcześniejszego odwoływania wizyt za pomocą smartfonu, szpital będzie mógł od razu wykorzystać dany termin na przyjęcie kolejnego pacjenta.
- „Kompendium” wiedzy, dzięki której pacjent będzie mógł sprawdzić znaczenie wielu słów używanych w szpitalu. Dzięki temu pacjent nie będzie miał wątpliwości co oznaczają poszczególne terminy używane przez lekarzy i pielęgniarki w codziennej pracy.
- Bezpośrednie informacje kontaktowe do CZD oraz informacje na temat lekarzy pracujących w Instytucie. Dzięki czemu opiekunowie mogą poznać bliżej specjalistę, który będzie leczył ich pociechę.
– Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali to fundacja, której celem jest usprawnienie oddziałów pediatrii oraz pracy dziecięcych szpitali za pomocą nowych technologii. Pierwsza edycja aplikacji to krok w kierunku, który jest przyszłością obsługi opieki medycznej dla dzieci i ich opiekunów. Rozwiązanie pomoże pacjentom, ale także lekarzom, pielęgniarkom oraz pracownikom tych placówek, dzięki czemu będą mogli oni skupić się na leczeniu małych pacjentów – komentuje Paweł Stężycki, lider projektu, wolontariusz Fundacji K.I.D.S., Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali
Aplikacja już teraz dostępna jest za darmo na wszystkie urządzenia oparte na systemie Android w Sklepie Google Play, a wkrótce zostanie również wprowadzona do App Store. Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu firmy badawczej Kantar, Agencji K2 odpowiedzialnej za projekt graficzny oraz firmy Vimanet, która zaprogramowała aplikację.
– Aplikacja Pacjenta, wprowadzona przez Fundację K.I.D.S. to bardzo ważne i potrzebne rozwiązanie, które z pewnością pomoże naszym pacjentom oraz usprawni pracę całego szpitala. Do Centrum Zdrowia Dziecka przyjeżdżają pacjenci z całego kraju, dla których często taka podróż jest bardzo dużym wyzwaniem. Rozwiązania wprowadzone w aplikacji nie tylko pomogą im dotrzeć do szpitala, ale również sprawnie się po nim poruszać. Co więcej, funkcja umawiania wizyt odciąży część personelu medycznego. To kolejna, istotna funkcja z zakresu telemedycyny, która pojawi się w naszym szpitalu dzięki Fundacji K.I.D.S. – mówi dr Marek Migdał, dyrektor Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing