Spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z ostatniego naboru Zarząd Fundacji Komputronik zdecydował się wesprzeć dwie instytucje, które otrzymały niezbędną pomoc technologiczną. Fundacja KTOŚ, która wspiera opiekunów osób niesamodzielnych otrzymała trzy zestawy komputerów Komputronik Infinity Intel Extreme Masters Black Edition wraz z monitorami. Dzięki przekazanemu sprzętowi Fundacja KTOŚ będzie mogła prowadzić warsztaty dla wykluczonych cyfrowo podopiecznych i wesprzeć ich w aktywizacji zawodowej.
– Naszym celem jest pomoc podopiecznym w odnalezieniu się na rynku pracy i usamodzielnienie ich ekonomicznie. Dzięki Fundacji Komputronik będziemy mogli prowadzić warsztaty i lepiej przygotować naszych KTOSIÓW do samodzielności. Razem z podopiecznymi jesteśmy ogromnie wdzięczni za otrzymane wsparcie – komentuje Magdalena Kijańska, Fundator Fundacji KTOŚ.
Zobacz również
Drugim beneficjentem jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie, która w ramach wsparcia otrzymała sześć tabletów do przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem klocków Lego Education WeDo 2.0. Innowacyjny program edukacyjny przeznaczony jest do nauki programowania robotycznego, dzięki któremu uczniowie zdobywają umiejętności myślenia komputacyjnego – bazującego na rozwiązywaniu problemów za pomocą wykonywania sekwencji czynności, wdrażaniu ich i nauce przez działanie. Zestawy klocków Lego Educatcion WeDo pozwalają uatrakcyjnić zajęcia edukacyjne i zachęcić uczniów do większego zaangażowania, zwłaszcza przy nauce przedmiotów ścisłych.
– Jesteśmy pierwszą placówką w regionie, która prowadzi takie zajęcia. Dzięki pomocy Fundacji Komputronik z nowoczesnej metody nauczania będzie mogło skorzystać blisko 200 uczniów. Jestem przekonany, że dzięki temu będziemy mogli lepiej przygotować dzieci do kolejnych etapów nauki i zdobędą one niezbędne umiejętności do radzenia sobie we współczesnym świecie – mówi Wojciech Szulc, dyrektor szkoły.
Fundacja Komputronik wspiera zarówno osoby indywidualne jak i instytucje. Wnioski o pomoc można zgłaszać na stronie Fundacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing