Fundacja Malachite Minds zachęca: wyczesz pupila i pomóż oczyszczać Bałtyk

Fundacja Malachite Minds zachęca: wyczesz pupila i pomóż oczyszczać Bałtyk
Fundacja Malachite Minds we współpracy z amerykańską fundacją Matter of Trust rozwija projekt HairChange. W ramach akcji zachęca do przesyłania włosów i sierści czworonogów, z których powstaną maty czyszczące Bałtyk.
O autorze
1 min czytania 2024-05-06

Co zrobić, aby pomóc oczyścić naszą planetę? Pomysłów jest wiele, można na przykład wyczesać ukochanego czworonoga, a sierść wysłać na adres fundacji Malachite Minds. Organizacja zajmuje się zachęcaniem do podejmowania działań chroniących środowisko w zamian za bezpłatne wsparcie zdrowia psychicznego. Misją fundacji jest zwiększanie świadomości społecznej o zdrowiu i ekologii. W najnowszej akcji zachęca do gromadzenia sierści psów lub kotów oraz ludzkich włosów, które następnie zostaną poddane recyclingowi i przerobione na specjalne maty służące do oczyszczania Morza Bałtyckiego z ropy, olejów i toksyn.

Stworzone w ten sposób maty mogą być również wykorzystywane jako podłoże pod pola uprawne, czy filtry do studzienek kanalizacyjnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Włosy – surowiec z ogromnym potencjałem

Nie każdy wie, jak wiele zastosowań mogą mieć ludzkie włosy i zwierzęca sierść. Jak się okazuje, pochłaniają one średnio 5-krotność swojej masy, w tym jony metali ciężkich, czy fenol. Właśnie dlatego Malachite Minds postanowiło nagłośnić włosowe możliwości i opowiedzieć o szansach na ich wykorzystanie m.in. w przemyśle naftowym, morskim, samochodowym, spożywczym, na stacjach i w magazynach paliw, na parkingach, w warsztatach samochodowych, przedsiębiorstwach transportowych, w służbach oczyszczania miasta, straży pożarnej, czy na lotniskach.

Jak czytamy na oficjalnej stronie projektu, kilogram włosów średnio wchłania 5 kg oleju i oczyszcza około 850 tys. litrów wody.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. www.hairchange.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: Instagram

PS Zobacz czarne psy w nowym świetle. Rusza kampania „Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu

W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

PS2 Magdalena Hamera (KOMPOT Studio): Najważniejsza jest wiarygodność

Jak to się stało, że za sterami agencji marketingowej siedzą… psiaki? Dlaczego CSR jest tak istotnym filarem działania KOMPOT Studio? W jaki sposób rozpocząć działania CSRowe w naszym przedsiębiorstwie? Między innymi o tym rozmawiam z właścicielką firmy — Magdaleną Hamerą.