fot. www.facebook.com/ulmernest
W styczniu br. w niemieckim mieście Ulm, m.in. na ulicach i w parkach po raz kolejny pojawiły się wyjątkowe kapsuły. Mają one stanowić miejsce noclegowe dla osób bezdomnych i być schronieniem szczególnie w okresie zimowym, kiedy to występują ujemne temperatury.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Kapsuły zbudowane są z drewna i stali i skutecznie chronią przed deszczem czy silnym wiatrem. Zostały one wyposażone m.in. w panele słoneczne, oświetlenie, a także zestaw czujników, w tym temperatury i dymu. Dodatkowo zapewniono łączność z siecią radiową. W ramach jednej kapsuły mogą nocować dwie osoby.
fot. www.facebook.com/ulmernest
Kapsuły zostały zainstalowane w ramach projektu Ulmer Nest, powstałego z inicjatywy miasta Ulm.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku br. Fundacja Daj Herbatę zainicjowała akcję, za pomocą której zwraca uwagę na fakt, że „problem bezdomności dotyczy każdego z nas”. W ramach inicjatywy w centrum Warszawy pojawiła się kukła przedstawiająca osobę bezdomną – lecz zamiast twarzy, miała ona lustro.
PS 2
Także marki włączają się w pomoc osobom bezdomnym. W październiku ub. r. w Gdańsku marka Persil otworzyła Pralnię Społecznie Odpowiedzialną, w której swoje ubrania, koce czy okrycia mogą uprać osoby w kryzysie bezdomności.