Marka KFC od lat stawia odważne kroki w gamingu, zaznaczając tym samym swoją obecność w tej przestrzeni i tworzy znaczną przewagę konkurencyjną w swojej kategorii. Tym, co łączy wszystkie kampanie gamingowe KFC, jest to że są one doceniane przez graczy, co przekłada się na ich powodzenie i popularność w społeczności.
Założeniem nowego projektu było danie szansy wybranym zawodnikom na rozwój ich umiejętności. W pierwszej odsłonie do projektu wybrano dwóch graczy – Dominik „PanNey” Panek oraz Piotr „Pontonix” Szczepanik, którzy w ostatnim sezonie rywalizowali w kategorii OPEN Ekstraklasa Games. Przez ostatnie 5 miesięcy uczestnicy projektu spotykali się z najbardziej rozpoznawalnymi w „fifowym” środowisku w naszym kraju osobami – Jcob, Lachu, Kamyk, Koza, którzy przygotowywali im oryginalne wyzwania. W wolnych chwilach od wyzwań w ramach projektu rozgrywali sparingowe mecze z widzami, które sprawdzały ich aktualny poziom umiejętności, nie zabrakło też sparingów z byłymi rywalami z Ekstraklasy Games.
Zobacz również
Projekt cieszył się też uznaniem widzów, dla których przygotowane były dedykowane streamy na platformie Youtube i Twitch.
O samym projekcie GameOnKFC wypowiedzieli się zawodnicy biorący udział w akcji.
Projekt GameOnKFC dał mi niesamowitą możliwość uczestnictwa w wyjątkowej akcji i poznać ją dokładnie, zarówno od strony organizacyjnej, jak i pozwolił na bliski kontakt ze społecznością. Poznałem też wybitnych polskich zawodników FIFA w Polsce, o czym do tej pory jedynie marzyłem, a przede wszystkim pozwolił podnieść moje kwalifikacje i umiejętności – mogłem czerpać nauki od najlepszych. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję uczestniczyć w podobnych inicjatywach. Jednocześnie bardzo dziękuję KFC za daną mi szansę – mówi Dominik „PanNey” Panek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Piotr „Pontonix” Szczepanik dodaje:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt GameOnKFC to dla mnie niesamowite przeżycie i to na wielu płaszczyznach. Półroczna przygoda pozwoliła mi podnieść swoje kwalifikacje w grze, poznać tajniki streamingu oraz zawrzeć nowe znajomości z najlepszymi zawodnikami w kraju. Projekt też pozwolił precyzyjniej określić moje cele związane z gamingiem. Mam nadzieję, że już niedługo będę miał szansę uczestniczyć w kolejnych takich projektach.
KFC od lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy oraz fanów esportu i gamingu. Nieustannie dostarczamy różnych rozwiązań, które służą rozwojowi możliwości zarówno półprofesjonalnych graczy, casualowych jak i tych zupełnie początkujących. Myślę, że to zadanie co roku nam się udaje wykonywać, a marka KFC jest pozytywnie kojarzona w społeczności gamingowej zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Podejmowane działania są elementem strategii całego brandu, którą konsekwentnie realizujemy od ponad 4 lat. Staramy się docierać do różnych grup docelowych, do różnych społeczności, tworząc aktywacje w różnych tytułach gier – tłumacz Szymon Dyjach, buzz & appreciation manager, AmRest
Kluczem i istotą dobrej kampanii gamingowej jest jej przygotowanie, które powinno zaspokajać potrzeby graczy oraz zrozumienie ich zwyczajów, dzięki czemu aktywności są ciepło odbierane przez społeczność. Z tym przesłaniem marka KFC od lat wychodzi do graczy, mając na koncie projekty wielokrotnie nagradzane w konkursach marketingowych – KFC na mapach CS:GO czy partnerstwo polskich i zagranicznych transmisji najważniejszych turniejów esportowych rangi Major. W tym roku KFC przygotowało dla graczy także triathlon esportowy w gry Riot Games – League of Legends, Teamfight Tactics oraz Legends of Runeterra.
Artykuł powstał we współpracy z WE!RE Fantasy.