Działania realizowane są na terenie Krakowa oraz Trójmiasta. Obejmują wykorzystanie kanałów social media, nośników outdoorowych oraz akcji ambientowych.
– Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi środowiska biznesowego, ale także pracowniczego na atuty Trójmiasta. Tutaj dobrze się żyje, świetnie rozwija biznes, a także robi karierę, co dostrzega już coraz więcej firm i osób. Chcemy w niestandardowy sposób podkreślić ogromny potencjał aglomeracji i wysoką jakość życia, które wyróżniają nas na krajowej mapie inwestycyjnej i rynku pracy. W pierwszej odsłonie, nasze działania koncentrować będą się na rynku krakowskim i trójmiejskim. – mówi Monika Brzozowska, kierownik działu marketingu i PR w firmie Torus.
Zobacz również
Kampania ruszyła na początku września w Trójmieście oraz Krakowie. Na jej potrzeby stworzonych zostało 5 kreacji – Gigantycznych stworów aktywnych w wirtualnej przestrzeni oraz na krakowskich bilbordach, a także ich fizycznych atrybutów, które pojawią się w charakterystycznych punktach Trójmiasta. Jest to pierwsza tego typu kampania prowadzona w Trójmieście.
Bohaterowie kampanii
Tytułowi Giganci to uosobienia globalnych marek, które dostrzegły potencjał w Trójmieście, otwierając tam swoje oddziały. Przykładem takiej firmy jest State Street Bank – jeden z największych potentatów finansowych na świecie, który kilka miesięcy temu otworzył w Gdańsku swój nowy oddział. Gigantom zostały nadane cechy ludzkie oraz atrybuty związane z pracą w międzynarodowych korporacjach. Przykładem jest gigantyczny kubek kawy, który jeden z Gigantów o imieniu GIPSTER, zostawił przed swoim miejscem pracy – jednym z budynków gdańskiej Alchemii, czy słuchawki Giganta GYMSZARDA, leżące obok kultowego, trójmiejskiego centrum kultury Żak. Inny z Gigantów – GIGLO, reprezentuje brać studencką, która niebawem zasili szeregi kadrowe trójmiejskich firm. Jego atrybutem jest ogromna czapka abiturienta, która znalazła swoje miejsce na kampusie Uniwersytetu Gdańskiego. Płeć piękną w rodzinie Gigantów reprezentuje GAGA, która jest miłośniczką podróży, również tych biznesowych. Do niej należy gigantyczny bilet lotniczy, który zostawiła po sobie na Lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Poczynania całej, pięcioosobowej rodziny Gigantów można śledzić na ich profilach na facebooku oraz Instagramie.
Etapy i realizacja
Kampania jest prowadzona dwutorowo: w social media oraz na nośnikach outdoor’owych. Pierwszym etapem jej realizacji było stworzenie profili osobowych Gigantów na Facebooku, dzięki którym mogą one wchodzić w interakcje z odbiorcami. Postępy kampanii można obserwować również na profilu na Instagramie. Drugi etap, to działania outdoorowe, z jednej strony bilbordy z wizerunkami Gigantów, które pojawiły się w różnych miejscach Krakowa, a z drugiej ambient w postaci gigantycznych atrybutów, które fizycznie umiejscowione są w istotnych punktach Trójmiasta. Działania w pierwszym etapie kampanii zaplanowane są do końca roku, a organizatorzy już zapowiadają, że zamierzają zaskoczyć kolejnymi ciekawymi odsłonami w przyszłym roku. Kampania wspiera także promocję trzeciego etapu budowy biurowca Alchemia – budynku Argon, który zostanie oddany do użytku pod koniec przyszłego roku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada jej inicjator, firma TORUS. Kreację dostarcza firma TOFU Studio, a za social media odpowiada Social Brand. Wspomagająco realizowane są działania w mediach, których celem jest zwrócenie uwagi na rozwój rynku biurowego oraz sektora nowoczesnych usługi biznesowych w Trójmieście, a za działania te odpowiada firma Around Brand Consulting. Ponadto do współpracy nad projektem organizatorzy zaprosili Uniwersytet Gdański, Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz klub Żak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing