Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

„Give Us The Finger”: Oura pokazuje środkowy palec ageizmowi w reklamie

„Give Us The Finger”: Oura pokazuje środkowy palec ageizmowi w reklamie
Oura przedstawia kampanię „Give Us The Finger”. Spot reklamowy celebruje starzenie się, jednocześnie promując urządzenie do śledzenia parametrów zdrowotnych.
O autorze
1 min czytania 2025-05-30

Marka Oura w kampanii reklamowej „Give Us The Finger” odchodzi od typowego przekazu marketingowego i przedstawia starzenie się jako błogosławieństwo, a nie coś, czego należy się bać.

W ramach akcji powstał spot, nawiązujący do palca, na którym najczęściej nosi się pierścionki mierzące parametry dotyczące zdrowia. Można uznać, że stanowi on też pewnego rodzaju „samouczek”, bo to właśnie w tym miejscu można uzyskać optymalne pomiary zdrowotne.

Wideo rozpoczyna scena, w której starszy mężczyzna gra na pianinie, a kamera robi zbliżenie na jego palec i pierścionek Oura. Następnie pojawia się grupa seniorów wędrowców wspinających się na górę oraz rozgrywka w szachy (gdzie słychać, jak jeden z zawodników mówi: „Pocałuj mój pierścień Oura”). W kolejnych scenach widać chociażby dojrzałe argentyńskie tancerki. Całość kończy się tekstem: „Jeśli życie jest tym, czego szukasz… daj nam palec”. W ten sposób Oura chce zachęcić do korzystania z życia do końca i w pełnym zdrowiu, w czym ma pomóc pierścionek marki.

W spocie występują osoby w wieku od 40 do 70+ lat. Wśród jej bohaterów znaleźli się George Papoutsis, artysta specjalizujący się w ulicznych sztuczkach koszykarskich, a także Mónica Romero i Omar Ocampo, argentyńscy tancerze tanga.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Przez zbyt wiele lat starzenie się było demonizowane w reklamach, podczas gdy powinno być celebrowane. Nasze pierwsze partnerstwo z Ourą obejmuje różnorodną obsadę utalentowanych seniorów, z których większość to prawdziwi Nowojorczycy, którzy odkrywają wiele prostych i złożonych radości życia z ich rodzimej perspektywy. Stawiając na tych doświadczonych wykonawców, naszym celem było odwrócenie scenariusza tradycyjnej narracji fitness i podniesienie palca na to, co najważniejsze – witalność – mówi Laura Petruccelli, współzałożycielka i dyrektor kreatywna Nice&Frank, agencji odpowiedzialnej za kampanię.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS #OdKulis: Fundacja Projekt Starsi w kampanii „Wolni od dyskryminacji” zachęca do walki z ageizmem

PS2 „Boomer is OK”, czyli singapurska agencja AIC w kampanii społecznej walczy z ageizmem