Glenfiddich wykorzystuje odpady po produkcji whisky na produkcję biopaliwa

Glenfiddich wykorzystuje odpady po produkcji whisky na produkcję biopaliwa
Jeden z większych i bardziej znanych producentów szkockiej whisky postanowił być samowystarczalny i ekologiczny. Koncernowe ciężarówki Iveco jeżdżą na paliwie wyprodukowanym z resztek po własnym trunku.
O autorze
1 min czytania 2021-11-16

W ostatnich latach obserwujemy znaczący rozwój rozwiązań związanych z produkcją ekologicznych paliw. Jednym z nich jest bezsprzecznie pomysł wdrożony przez gorzelnię Glenfiddich, znajdującą się w szkockim Dufftown. Producent whisky postanowił stworzyć własne paliwo, dzięki któremu transportujące produkt ciężarówki będą mniej szkodliwe dla środowiska. 

Glenfiddich zamierza napędzać swoje pojazdy składnikami powstającymi przy produkcji trunku. Do baków nie będzie dostarczana czysta whisky, ale odpady po jej produkcji, czyli dokładnie biogaz wyprodukowany z ich fermentacji.

W szkockiej destylarni w Dufftown powstała już stacja do tankowania biogazu, a cztery ciężarówki producenta zostały odpowiednio dostosowane do zasilania pojazdów tym wyjątkowym, ekologicznym paliwem.

Dlaczego jest to tak dobry i pożyteczny z punktu widzenia środowiska pomysł? Jak twierdzi Glenfiddich, biogaz zmniejsza emisje CO2 o ponad 95% w porównaniu z olejem napędowym i innymi paliwami kopalnymi oraz redukuje inne szkodliwe cząstki i emisje gazów cieplarnianych nawet o 99%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W przeciwieństwie do niektórych biopaliw, które zostały już wprowadzone na rynek, biopaliwo od producenta whisky jest oparte wyłącznie na ponownym wykorzystaniu odpadów, a zatem nie wymaga żadnych gruntów rolnych ani nie wiąże się z koniecznością wylesiania, co ma miejsce w przypadku paliw wytwarzanych z warzyw lub oleju palmowego. Pomysł został pozytywnie przyjęty m.in. przez stowarzyszenie ekologiczne WWF.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Formuła 1 zamierza do 2030 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto. W tym celu podejmuje prace na rzecz wprowadzenia zupełnie nowego paliwa do samochodów wyścigowych.

PS 2

BMW też podejmuje kroki na rzecz środowiska, stopniowo rezygnując z produkcji silników napędzanych paliwami kopalnymi, a także prowadząc prace nad ofertą samochodów elektrycznych. BMW przyczynia się również do redukcji emisji CO2 w branży muzycznej, przedstawiając mobilne rozwiązanie akumulatorowe.