BMW zrezygnuje z silników spalinowych?
Firma w ostatnim czasie podejmuje kroki w kierunku ograniczenia zużycia paliw kopalnych w silnikach produkowanych samochodów. BMW ogłosiło, że do 2024 roku zamierza zrezygnować z produkcji silników spalinowych w swojej głównej fabryce w Monachium. Marka zapowiada też, że będzie wdrażać nowe środki mające na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach na całym świecie. Producent samochodów pracuje także nad wprowadzeniem do oferty pojazdów elektrycznych – do końca 2023 roku minimum połowa produkowanych pojazdów BMW będzie składała się z samochodów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Firma zapowiada także produkcję pojazdów, które będą składały się z materiałów nadających się w 100% do recyklingu.
Oliver Zipse, dyrektor generalny BMW, zadeklarował gotowość do dostosowania się do ewentualnych nowych wymogów prawnych. Firma zapowiada, że jest przygotowana do rezygnacji z produkcji samochodów spalinowych i wydania całkowicie elektrycznej oferty nowych modeli samochodów.
Zobacz również
Zrównoważone akumulatory koncertowe
Niespełna dwa lata temu przedstawiciele zespołu Coldplay podzielili się z fanami informacją, że zrezygnują z kolejnej trasy koncertowej ze względu na związaną z nią wysoką emisją CO2, a więc szkodliwym działaniem na środowisko. BMW postanowiło pozytywnie wpłynąć także na branżę muzyczną i zaproponowało muzykom innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu koncerty zespołu staną się bardziej zrównoważone. Firma dostarczy pierwsze na świecie mobilne akumulatory koncertowe na nadchodzącą trasę „Music Of The Spheres World Tour”.
Systemy zasilania koncertów będą wykorzystywać ponad 40 nadających się do recyklingu akumulatorów samochodowych BMW i3. Dzięki nim zostanie dostarczona niskoemisyjna energia elektryczna, która zastąpi zwykłe generatory zasilane olejem napędowym. Ładowanie akumulatorów będzie możliwe dzięki źródłom energii odnawialnej, w tym paneli słonecznych i generatorów zasilanych uwodornionym olejem roślinnym. Energia będzie pozyskana także z kinetycznej podłogi stadionu i rowerów elektrycznych, które wykorzystają zbiorową energię fanów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dzięki współpracy BMW i Coldplay, przyszłoroczne występy zespołu mają szansę stworzyć jedną z najbardziej ekologicznych tras w historii muzyki. Firma twierdzi, że to przełomowe współdziałanie może stać się wzorem dla całej branży imprez na żywo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. bmwgroup.com
PS
Formuła 1 podejmuje prace na rzecz wprowadzenia zupełnie nowego paliwa do samochodów wyścigowych, aby do 2030 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto.
PS 2
Volvo rezygnuje ze skóry w wyposażaniu swoich samochodów elektrycznych, w trosce o środowisko i dobro zwierząt.
PS 3
Coca-Cola prezentuje prototyp butelki wykonanej w 100% z materiałów roślinnych.
PS 4
Volkswagen stawia na paliwo z odpadów – marka napędza statki transportujące samochody zużytym olejem z restauracji.