TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Volvo rezygnuje ze skóry zwierzęcej w wyposażeniu samochodów elektrycznych

Volvo rezygnuje ze skóry zwierzęcej w wyposażeniu samochodów elektrycznych
Volvo, w trosce o środowisko i dobro zwierząt, zapowiada, że rezygnuje ze skóry w wyposażaniu swoich samochodów elektrycznych. Firma pracuje nad tworzeniem innowacyjnych i ekologicznych zamienników tego materiału.
O autorze
1 min czytania 2021-09-27

Volvo przygotowuje się do wprowadzenia na rynek do końca 2021 roku swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – C40 Recharge. Marka chce zadbać o zrównoważony rozwój i znacznie zredukować emisję gazów cieplarnianych, oferując w przyszłości wyłącznie samochody elektryczne.

Firma zwraca uwagę, że hodowanie bydła w celu pozyskiwania skóry również stanowi źródło emisji CO2. Szacuje się, że zwierzęta gospodarskie są odpowiedzialne za około 14% globalnych emisji gazów cieplarnianych z działalności człowieka, przy czym większość pochodzi z hodowli bydła. Dlatego Volvo zapowiada, że skóra zwierzęca, która jest stosowana do wyposażenia wnętrza samochodów, ma zostać zastąpiona materiałami pochodzącymi ze źródeł biologicznych i recyklingu.

Wszystkie wnętrza nowych pojazdów elektrycznych Volvo będą pozbawione materiałów pochodzenia zwierzęcego. Firma stworzyła nawet własny materiał o nazwie Nordico, który jest wykonany z przetworzonych butelek PET, materiału pochodzącego z recyklingu korków z przemysłu winiarskiego, a także z materiału biologicznego pochodzącego ze zrównoważonych lasów Finlandii i Szwecji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Bycie postępowym producentem samochodów oznacza, że musimy zająć się wszystkimi obszarami zrównoważonego rozwoju, a nie tylko emisją CO2. Odpowiedzialne zaopatrzenie jest ważną częścią tej pracy, w tym poszanowanie dobrostanu zwierząt. Brak skóry w naszych czysto elektrycznych samochodach to dobry kolejny krok w kierunku rozwiązania tego problemu – powiedział Stuart Templar, dyrektor ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Volvo Cars.

PS
Pierwszy w Polsce w pełni elektryczny samochód dystrybucyjny Volvo FL Electric zasilił flotę sieci sklepów Żabka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2
W ramach 4 edycji swojej akcji społecznej, firma za każde wypożyczone drzewko zobowiązała się posadzić kolejnych 10. W efekcie Volvo posadziło 13 000 drzew.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 3
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut.

PS 4
Po 7 latach Volvo prowadziło zmiany w wyglądzie swojego logo. Odtąd znak jest bardziej minimalistyczny.