Pandemia COVID-19, która bez wątpienia dotknęła biznes na całym świecie, jest dużym wyzwaniem dla branży delivery odpowiadającej na nieustannie rosnące zainteresowanie konsumentów. Jednak potrzeba izolacji społecznej pokazała, że usługi dostawy jedzenia i zakupów wprost do domu to także dobre narzędzie pomocy potrzebującym. Zauważyli to twórcy aplikacji Glovo, która uruchomiła właśnie platformę skierowaną do trzeciego sektora – Glovo Access. Dzięki współpracy z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami społecznymi i organizacjami charytatywnymi, kataloński startup dostarcza niezbędne towary do społeczności najmocniej dotkniętych skutkami pandemii.
– Ostatnie miesiące związane z pandemią na całym świecie pokazały nam, że możemy przysłużyć się społeczeństwu w znacznie większym stopniu, niż myśleliśmy dotychczas. To nie tylko dostarczanie zamówień złożonych przez naszych użytkowników, ale także niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego wdrażając platformę Glovo Access, wykorzystaliśmy potencjał Glovo w służbie społecznej niesienia pomocy osobom dotkniętym skutkami pandemii – mówi Sébastien Pellion, head of social impact at Glovo.
Zobacz również
Do tej pory za pośrednictwem Glovo Access kurierzy zrealizowali ponad 156 tys. dostaw jedzenia, produktów spożywczych czy materiałów sanitarnych, przejeżdżając w sumie około 500 tys. km. Po udanym pilotażu w marcu 2020 roku z Glovo Access mogą dziś skorzystać partnerzy obecni w 19 krajach na całym świecie, w których realizowane są dostawy za pośrednictwem aplikacji. Dzięki udanej współpracy z dotychczasowymi partnerami, to innowacyjne rozwiązanie trafia także na polski rynek.
Glovo Access to otwarta platforma, której działanie polega na udostępnieniu infrastruktury technologicznej i logistycznej Glovo organizacjom pozarządowym. Dzięki strategicznym partnerstwom z zaangażowanymi społecznie firmami i instrukcjami publicznymi ma szansę pomóc szerokiemu gronu osób, które tego potrzebują. Platforma posiada swoją oddzielną stronę internetową, za pośrednictwem której zainteresowane podmioty mogą skorzystać z sieci Glovo, tak by zrealizować dostawę wybranych produktów do najbardziej potrzebujących grup w formie dotacji. Dostawy obejmują w pierwszej kolejności posiłki i niezbędne wsparcie w zakresie artykułów sanitarnych.
– Ten rok z pewnością wszystkich uczy tego, że wzajemna pomoc jest potrzebna na każdym szczeblu. Dlatego wierzymy, że umożliwienie organizacjom pozarządowym wykorzystywania globalnej infrastruktury Glovo przyniesie niezbędne wsparcie wszystkim potrzebującym – dodaje Maria Raszdorf, marketing manager Glovo Polska.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing