Straty i marnotrawienie żywności to ogromny problem współczesności. Co roku marnuje się miliony ton jedzenia, a w tym samym czasie ponad 800 milionów osób na świecie cierpi z powodu głodu. Szacuje się, że aż jedna trzecia produkowanej żywności trafia na śmietnik. To nie tylko ogromne marnotrawstwo zasobów, ale także wielkie obciążenie dla planety. Produkcja wiąże się z emisją gazów cieplarnianych, które prowadzą do zmian klimatycznych.
– 29 września to ważny dzień dla ekologii. Jest przypomnieniem o nie najlepszym stanie naszego środowiska. Korzystając z tego, że zbliża się ta data, spróbujmy choć trochę zmienić nasze nawyki, aby dołożyć cegiełkę w walce o lepsze jutro dla naszej planety. To również dobry moment, żeby zacząć rozważniej gospodarować naszymi wydatkami – mówi Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi.
Zobacz również
Foodsi i Glovo połączyły wspólne wartości — obu markom nie jest obojętna przyszłość naszego świata. W swoich codziennych działaniach aktywnie angażują się w edukację o niemarnowaniu, a także sami pomagają ratować jedzenie. Glovo aktywnie angażuje się w ratowanie żywności poprzez program Glovo Access. Marka wspólnie z organizacjami pozarządowymi uratowała do tej pory aż 300 000 posiłków, które trafiły do osób potrzebujących. To ponad 150 000 kg żywności! Natomiast Foodsi oferuje lokalom oraz użytkownikom narzędzie, dzięki któremu mogą ratować nadwyżki produktów (jedzenia, kwiatów, czy kosmetyków). Do tej pory udało się za pomocą aplikacji uratować prawie milion kilogramów żywności.
– Marnujemy ogromne ilości jedzenia. W tym samym czasie jest wiele osób potrzebujących, którym tej żywności brakuje. W dużej mierze jest to problem bardziej logistyczny, niż produkcyjny. Ze swojej strony oferujemy rozwiązania technologiczne, które umożliwia darmowy dostęp do sieci kurierskiej organizacjom wspierającym osoby potrzebujące. Jednak dzięki współpracy z Foodsi możemy także zachęcać do ograniczania marnowania jedzenia i zachowań bardziej przyjaznych naszej planecie. Połączył nas wspólny, ambitny, ale jakże potrzebny cel – podkreśla Małgorzata Żurowska, Impact & Sustainability Lead w Glovo.
W planach marki mają wspólną komunikację w social mediach o charakterze edukacyjnym oraz promocję na mieście (outdoor). W październiku odbędzie się także kolejna odsłona warsztatów less waste Foodsi, które zostaną zorganizowane we współpracy z Glovo. Uczestnicy wydarzenia ponownie spotkają się, aby wspólnie ugotować coś pysznego i poznać eko-rozwiązania w kuchni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing