Glovo powołuje inicjatywę Impact Fund, aby odpowiedzieć na wyzwania społeczne i środowiskowe

Inicjatywa Impact Fund koncentruje się na wspieraniu lokalnych społeczności i działań na rzecz klimatu, pomocy w cyfryzacji małych lokalnych firm, zwiększeniu liczby kobiet w branży technologicznej i podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kurierów.
O autorze
2 min czytania 2023-03-16

Impact Fund to pierwsza tego typu inicjatywa w dynamicznie rozwijającej się branży dostaw, w ramach której niewielka kwota z każdego zamówienia Glovo wesprze projekty związane z wywieraniem pozytywnego wpływu i ekologią.

Do końca 2023 roku dzięki programowi Impact Fund Glovo przeznaczy nawet 5 mln EUR na wsparcie lokalnych społeczności i działań na rzecz klimatu, cyfryzację małych lokalnych firm, zwiększenie liczby kobiet w branży technologicznej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych kurierów. Ta kwota obejmuje środki przeznaczone na te projekty od połowy 2021 roku.

– Firmy muszą wspierać potrzebujących i włączyć się w ochronę planety. Impact Fund – projekt unikalny w całej branży – zapewni finansowanie niezbędne do sprostania stojącym przed nami wyzwaniom społecznym i środowiskowym. Mam tu na myśli wspieranie lokalnych społeczności, cyfryzację małych i średnich firm, działania na rzecz klimatu, zwiększenie liczby kobiet w branży technologicznej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych kurierów na całym świecie. Klienci Glovo przy każdym zamówieniu będą wspierać działania, które wywierają pozytywny wpływ na społeczność i środowisko – powiedział Sébastien Pellion, szef działu Impact and Sustainability w Glovo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cele programu Impact Fund na rok 2023:

  • Zwalczanie głodu: pokrycie kosztów dostawy dla organizacji pozarządowych i oferowanie darmowych rozwiązań logistycznych Glovo przy dystrybucji pomocy dla rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji. W ramach Glovo Access od marca 2020 roku dostarczono ponad 2,3 mln posiłków i zaoszczędzono 1100 ton żywności.

  • Działania na rzecz klimatu: Glovo podejmie dalsze kroki, by znacząco obniżyć swój ślad węglowy do 2030 roku. Dzięki programowi Impact Fund przyspieszy redukcję emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości, zapewniając środki na dalszą elektryfikację floty i oferując ekologiczne opakowania w sklepie Glovo Store dla partnerów w dziewięciu krajach. W 2022 roku Glovo zmniejszyło emisję dwutlenku węgla o 8800 ton.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Cyfryzacja małych lokalnych firm: zapewnienie małym i średnim restauracjom oraz sklepom odpowiednich narzędzi i szkoleń pomocnych w cyfryzacji i rozwoju działalności online w ramach programu Glovo Local. Ponad 100 tys. punktów w aplikacji Glovo to małe firmy. W 2023 roku marka chce zwiększyć tę liczbę do 150 tys.

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się
  • Kobiety w branży technologicznej: finansowanie bootcampów dla młodych kobiet, które chcą rozpocząć karierę w branży technicznej. W 2022 roku 230 kobiet w Hiszpanii wzięło udział w szkoleniach z zakresu analizy danych i tworzenia stron internetowych w ramach 6-miesięcznego programu organizowanego przez KeepCoding. W tym roku Glovo uruchomi nowy program szkoleń z kodowania dla 250 kobiet. Łącznie 65 kobiet weźmie też udział w bootcampach organizowanych w Ghanie, Hiszpanii i Polsce.

  • Programy edukacyjne dla kurierów: zapewnienie internetowych i indywidualnych kursów dla kurierów, które pomogą im w rozwoju zawodowym i uzyskaniu umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy na bardziej wymagających stanowiskach. Do tej pory około 6900 kurierów aktywnie uczestniczyło w kursach dotyczących przedsiębiorczości, edukacji finansowej, kodowania i nie tylko.

  • Pomoc dla Ukrainy: W 2023 roku dzięki programowi Impact Fund Glovo przeznaczy 195 000 EUR na pomoc mieszkańcom Ukrainy dotkniętym przez wojnę i wsparcie lokalnych organizacji pozarządowych. Od początku konfliktu Glovo dostarczyło ponad 114 tys. posiłków socjalnych i 54 tys. kg żywności zaoszczędzonej dzięki programowi Glovo Access. Platforma umożliwiła też przekazanie 1300 posiłków przygotowanych w ramach projektu Glovo Cook Rooms.