Badania pokazują, że na świecie już 400 mln osób na co dzień zmaga się z celiakią, czyli nietolerancją glutenu. Dla wielu z nich okres bożonarodzeniowy jest wyjątkowo trudny, bo przecież znaczna część świątecznych potraw zawiera właśnie gluten (a także laktozę i inne alergeny).
Zobacz również
Marka Dr. Schär wraz z agencją McCann Greece stworzyły więc kampanię pod hasłem „Gluten Free Santa”, której najważniejszym elementem jest wizerunek Świętego Mikołaja z objawami nietolerancji glutenu. Trądzik różowaty, obrzęki i wzdęcia to tylko niektóre z nich.
Twórcy akcji napisali list do Gwiazdora chorującego na nietolerancję glutenu podobnie jak wiele innych sławnych osobistości ze świata filmu, sztuki czy muzyki. W tekście przekonują, że znaleźli rozwiązanie jego problemów żywieniowych, zwracają uwagę na rolę Świętego Mikołaja w obchodach Bożego Narodzenia i wreszcie proponują mu produkty bezglutenowe.


#OdKulis: customowy rower od Canyon i Manufaktury w Bolesławcu
Dr. Schär uświadamia na temat skali celiakii
Kampania „Gluten Free Santa” Dr. Schär to jednak coś więcej niż tylko zabawny spot wideo osadzony w świątecznej atmosferze. To próba zwrócenia uwagi społeczeństwa na to, jak powszechne są dziś alergie żywieniowe, w tym ta na gluten. I oczywiście zachęcenia konsumentów do tego, aby wybierali produkty marki nie tylko na co dzień, ale także od święta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ofercie Dr. Schär znajdziemy m.in. włoską gwiazdkową babkę Panettone, ciasteczka korzenne i w czekoladzie, a także wiele innych przekąsek.
Zdjęcia: Dr. Schär