źródło: inf. prasowa
Według ekspertów wysoka liczba wypadków w tej grupie to wynik nieodpowiedniego przygotowania do roli kierowcy. Kurs jazdy, w zdecydowanej większości, przygotowuje jedynie do egzaminu, nie uczy jednak młodych osób pokory i nieprzeceniania własnych umiejętności. Pomijana jest kwestia odpowiedzialności za innych uczestników ruchu.
Zobacz również
W ramach kampanii przygotowana została nietypowa godzina kursu jazdy. Zamiast samochodem kursanci poruszali się na wózkach inwalidzkich z charakterystyczną L-ką.
Reakcje uczestników zostały zarejestrowane i stały się spotem promującym kampanię. W ten dość nietypowy sposób jej twórcy chcą skłonić młodych ludzi do refleksji na temat bezpieczeństwa, a także poruszyć opinię publiczną na temat szkolenia kierowców.
“Godzina jazdy na wózku” jest częścią kampanii Auto Asertywni, programu edukacyjnego adresowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W ramach programu w szkołach w całej Polsce prowadzone są warsztaty, dzięki którym młodzi ludzie uczą się zasad odpowiedzialnej postawy za kierownicą.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O bezpieczeństwie za kółkiem mówi się coraz głośniej. Cyber Marian również zwraca uwagę na problem, jakim jest brak uwagi. Spot z YouTuberem powstał w ramach kampanii społecznej Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.