Golden Drum 2019: Przegląd kampanii nagrodzonych Grand Prix

Golden Drum 2019: Przegląd kampanii nagrodzonych Grand Prix
Za nami 26. edycja festiwalu Golden Drum 2019, czyli przeglądu najbardziej inspirujących kampanii. Teraz postanowiliśmy przedstawić wszystkie projekty, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix.
O autorze
2 min czytania 2019-10-22

>>> VMLY&R, Change Serviceplan, DDB Warsaw, Digitas Poland i Gong z nagrodami w konkursie Golden Drum 2019

Gala rozdania nagród w ramach Grand Prix 2019 odbyła się 18 października br. W tegorocznej edycji najwięcej nagród otrzymała agencja McCann Worldgroup. Łącznie zaś przyznano 9 nagród Grand Prix, 37 statuetek Golden Drum i 62 Silver Drum.

Teraz przedstawiamy wszystkie kampanie, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix. 

IKEA: ThisAbles

Nagrody: Grand Prix w kategoriach: Print (Product design) oraz Innovation, 4 x Golden Drum, 1 x Silver Drum, The Best of Good, Best of Why 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja: McCann Tel Aviv

Projekt ThisAbles został zainicjowany przez markę IKEA, we współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel. W ramach kampanii stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gazeta.pl / Mastercard / BNP Paribas: Ostatni Twój Weekend

Nagrody: Grand Prix w kategorii Print (Corporate advertising), 2 x Silver Drum

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agencja: VMLY&R Warsaw

Akcja „Ostatni Twój Weekend” była sprzeciwem wobec uprzedmiotowieniu kobiet – ostatni numer magazynu został poświęcony m.in. niezwykłym kobietom i był zupełnym przeciwieństwem tego, co czasopismo prezentowało przez ostatnie 27 lat.

Diesel: Hate Couture

Nagrody: Grand Prix w kategorii Digital & Mobile (Social networking solutions & community sites), 2 x Golden Drum, Best of What

Agencja: Publicis Italy 

Kampania marki Diesel, w której wystąpili m.in. celebryci Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Tommy Dorfman, Barbie Ferreira, poruszała kwestię hejtu w sieci. W ramach akcji powstała kolekcja ubrań wraz z hejterskimi sloganami, które kiedyś usłyszeli bohaterowie projektu. 

HOK-Elanto: Block Wish 

Nagrody: Grand Prix w kategoriach: Functional Efficiency oraz Engagement (Direct), Golden Drum, 2 x Silver Drum.

Agencja: SOK Media, Helsinki 

Alepa to sieć sklepów spożywczych w Finlandii. Aby odpowiedzieć na potrzeby klientów, co do asortymentu w marketach, firma stworzyła aplikację zatytułowaną „Block Wish”, dzięki której konsumenci w rozmowie ze specjalnym botem mogli składać swoje życzenia dotyczące produktów. 

Turkcell: Unreachables

Nagrody: Grand Prix w kategorii Audio (Social good) 

Agencja: TBWA Istanbul

Turkcell, jako operator telekomunikacyjny codziennie dociera do prawie 40 milionów ludzi na świecie. Przedsiębiorstwo postanowiło więc wykorzystać ten fakt, by pomóc w odnalezieniu zaginionych osób.  

Coca-Cola Romania: Half Full

Nagrody: Grand Prix w kategorii OOH (Food & Drinks), Silver Drum

Agencja: McCann Worldgroup Romania

W kraju, w którym nie ma dnia, by w mediach nie pojawiły się negatywne wiadomości, Coca-Cola postanowiła zbliżyć do siebie ludzi poprzez pozytywne nastawienie. Jeśli żaden kanał medialny nie informował o dobrych nowinach, marka postanowiła znaleźć na to inny sposób. Stworzyła więc butelkę Half Full, która zawierała jedynie pozytywne wiadomości. 

Reckitt Benckiser: Turkey’s Water 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Integrated, Golden Drum

Agencja: Havas Istanbul 

Kampania miała za zadanie pokazać przykre skutki braku dostępności do wody w Turcji – kraju, który jak przewidują eksperci, dzieli zaledwie 11 lat od kryzysu wodnego.