Golden Rose ma swojego chatbota – wirtualny asystent doradza, edukuje i angażuje

Marka produkująca znane z dobrej jakości i przystępnej ceny kosmetyki do makijażu stawia w komunikacji ze swoimi klientami na zaawansowane technologie. Porady kosmetyczne i najnowsze informacje na temat produktów Golden Rose, przekazuje teraz odbiorcom zbudowany na facebookowym Messengerze chatbot.
O autorze
2 min czytania 2019-09-02

Nie od dziś wiadomo, że Internet to obfita, potężna sieć wiedzy, gdzie większość informacji można znaleźć na dosłowne wyciągnięcie ręki. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie treści są zgodne z prawdą i mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Fałszywe informacje, zwane fake newsami, sprawiają, że do każdej strefy sieci należy podchodzić z pewną dozą nieufności. Doskonałym rozwiązaniem są aplikacje, które pomagają markom szerzyć prawdziwą wiedzę nie tylko na temat produktów, ale również teorii i praktyki. Takim przykładem jest chatbot Golden Rose, który działa na Messengerze, najpopularniejszej w kraju platformie komunikacyjnej.

Chatbot to narzędzie marketingowe, które przenosi kontakt z klientami na wyższy poziom. W każdej chwili może doradzić internautom oraz wskazać możliwe rozwiązania. Specjalnie zaprogramowana aplikacja filtruje i dopasowuje odpowiedzi do otrzymanych pytań. Dzięki temu program na bieżąco wyjaśnia wątpliwości, przeprowadza konkursy i zachęca użytkownika do interakcji. Chatbota można wykorzystać także do lokowania sklepów, punktów obsługi czy jako newsletter. Świetnie sprawdza się w zbieraniu danych na temat konsumentów, pozwalając na późniejsze profilowanie użytkowników i darmowy remarketing.

Innowacyjne rozwiązanie zostało udostępnione przez Golden Rose użytkownikom w czerwcu tego roku i już cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Na koniec lipca open rate przesyłanych wiadomości wyniósł aż 96%. Taki imponujący wynik pokazuje, że internauci szukają wiedzy u źródła, dzięki czemu zyskują gwarancję nie tylko prawdziwych odpowiedzi, ale również przynależności do grupy konsumentów marki.

– Od zawsze stawiamy na bezpośrednią komunikację z naszymi klientami. Chcemy dawać im jak najlepszą drogę do znalezienia użytecznych informacji, a przy tym angażować ich i zaskakiwać nowymi pomysłami. Z racji tego, że nasi użytkownicy bardzo dobrze reagują na testowe kampanie z wykorzystaniem chatbota, postanowiliśmy wdrożyć go już na stałe w naszej komunikacji – wyjaśnia Marta Łucka-Lach, manager ds. marketingu i PR Golden Rose.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W chatbocie Golden Rose dużą popularnością cieszą się porady wizażystki. Jest to sekcja, w której znajdują się najczęściej wyszukiwane wskazówki dotyczące makijażu. Odsyłają one do strony www.goldenrose.pl lub do firmowego kanału You Tube. Równie chętnie użytkownicy korzystają także z możliwości dopasowania makijażu do koloru tęczówki lub lakieru do paznokci. Chatbot Golden Rose po zadaniu kilku praktycznych pytań, przedstawia sugerowaną stylizację oraz podpowiada jakie produkty są niezbędne do jej wykonania.

Sekcja FAQ aplikacji pozwala jego użytkownikom otrzymać odpowiedzi na niektóre pytania w kilka sekund, czyli dokładnie tak, jak tego oczekują. Chatbot Golden Rose służy również do stałej komunikacji. Przesyła fanom informacje o konkursach i nowościach, dzięki czemu mogą być zawsze na bieżąco z tym, co się dzieje w świecie marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aplikacja jest dostępna 24 h na dobę. Została stworzona tak, by w przystępny sposób precyzyjnie odpowiadać na potrzeby osób, które z niej korzystają.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Kluczowe dla przygotowania dobrej nawigacji użytkownika była dogłębna analiza historii rozmów z fankami w aplikacji Messenger. W ten sposób mogliśmy stworzyć ścieżki odpowiadające realnym potrzebom klientów, a następnie ułożyć je w dopasowane menu i zaplanować interakcje – mówi Marcin Olejnik, CEO Chatbots.pl odpowiedzialnej za wdrożenie narzędzia.

Wkrótce chatbot Golden Rose zostanie poszerzony o kolejne funkcje.

– Mamy przygotowany plan rozwoju aplikacji oraz strategię jego wykorzystania uwzględniającą zróżnicowane aktywacje. Będziemy ten kanał rozwijać i dostosowywać do najnowszych trendów, biorąc pod uwagę opinie i potrzeby naszych konsumentów – podkreśla Marta Łucka-Lach/