Jeszcze nie tak dawno outdoor w Polsce kojarzył się głównie z nudnymi billboardami, które rozciągały się monotonnie po całych miastach. Dziś nikt na nie już nie zerka — teraz wzrok przyciąga coś z zupełnie innej bajki.
Coraz więcej marek stawia na murale – wielkoformatowe, kolorowe dzieła na ścianach, które robią robotę nie tylko jako reklama, ale przede wszystkim jako kreatywny sposób pokazania produktu (i nie tylko). Są często czymś w stylu manifestu i charakteru marki.
Dlaczego murale?
Murale stały się jedną z najbardziej dynamicznie rosnących gałęzi outdooru. Dlaczego?
- Żyją w tkance miejskiej – mural zazwyczaj wpisuje się w architekturę, nie jest obiektem oderwanym od otoczenia, a staje się częścią krajobrazu. Dzięki temu mieszkańcy go akceptują, a często traktują nawet jako element miejskiej tożsamości.
- Tworzą emocje i zatrzymują wzrok – malowana, często artystyczna forma działa inaczej niż standardowy wydruk. Efekt „wow” pojawia się już podczas powstawania muralu. Tego rodzaju forma reklamy sprawia, że przechodnie chętniej ją fotografują.
- Generują organiczny buzz – same w sobie potrafią być kontentem. Podczas gdy tradycyjny outdoor wymaga jednak dodatkowych działań digitalowych, murale mogą zostać instagramową pocztówką z miasta, viralem na TikToku czy kontekstem lifestyle’owych publikacji w prasie i online.
- Budują prestiż – mural, który jest częścią kampanii to sygnał, że marka inwestuje w unikatowość i zależy jej, by stać się częścią miejskiej kultury.
Nie jest tajemnicą, że uwaga konsumenta, w świecie przepełnionym treściami, staje się najcenniejszą walutą, a murale są doskonałą odpowiedzią na przesyt tradycyjnej reklamy. Ten format nie tylko dociera do odbiorców, ale przede wszystkim – zostaje zapamiętany i angażuje.
Od prawie 18 lat w Polsce rynek murali rozwija Good Looking Studio. Ich realizacje można oglądać w kilku największych miastach w Polsce, np. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Lublinie, Rzeszowie oraz czeskiej Pradze.
Topowa lokalizacja murali Good Looking Studio
Jeśli mowa o prestiżu lokalizacji murali w Polsce to jest jedna ściana, która stała się jego definicją. Mowa o adresie Chmielna 98, naprzeciwko Złotych Tarasów i w sąsiedztwie ronda ONZ – biznesowego serca Warszawy.




Dokładnie pod tym adresem swoje realizacje przygotowuje Good Looking Studio. Jakie są korzyści?
- Ścisłe centrum miasta – bezpośrednie sąsiedztwo biurowców, strefa największego trafficu.
- Długi najazd i widoczność z obu stron, co oznacza maksymalny czas kontaktu z reklamą.
- Ważne punkty komunikacyjne – w pobliżu znajdują się: Dworzec Centralny, linie autobusowe i tramwajowe, a co za tym idzie – setki tysięcy pieszych i kierowców każdego dnia.
- Unikalny charakter wizualny – to ściana, na której można stworzyć także efektowny mural z ruchomymi elementami.
- Przestrzeń wolna od innych reklam wokół?
- Photo opportunity – fajne miejsce do fotografowania przez fanów, talentów, super zdjęcia z drona.
Chmielna 98 to miejsce, które widzą tysiące odbiorców z różnych grup (np. Pracowników korporacji, turystów czy studentów). Krótko mówiąc – idealny adres na kampanię marki.
Jak zdobyć uwagę odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki muralom?
W portfolio Good Looking Studio znajduje się przekrój lokalizacji, pod którymi powstać mogą murale. Każda ściana to osobna historia i inne „supermoce”.
- Warszawa, ul. Drewniana 1 – tuż przy wejściu do jednego z najbardziej ekskluzywnych miejsc w mieście – Elektrowni Powiśle. W otoczeniu kawiarni, bulwarów i Centrum Nauki Kopernik. Mural widoczny z przystanków komunikacji miejskiej. Dotrze zarówno do mieszkańców, jak i do turystów.




- Warszawa, ul. Polna 24 – mural widoczny z głównego węzła komunikacyjnego przy stacji Metro Politechnika. Gigantyczny traffic, piesi i kierowcy, którzy zatrzymują się na czerwonym świetle. Możliwość dowolnego projektowania i zainstalowania kreatywnych niestandardowych rozwiązań.



- Warszawa, ul. Boya-Żeleńskiego 6 – lokalizacja przy Centrum Handlowym i Biurowym Plac Unii. Najazd w kierunku muralu, ruch odbywa się w stronę centrum. Silny kontekst biznesowo-lifestyle’owy.



- Wrocław, ul. Traugutta 58 – jedna z głównych arterii Wrocławia, ogromne skrzyżowanie, blisko Politechniki, biurowców i kultowego Trójkąta Bermudzkiego. Ruch pieszy, samochodowy i komunikacyjny daje tu ogromny zasięg.



- Gdańsk, ul. Lendziona 4c – serce Wrzeszcza, naprzeciw Dworca SKM i centrów handlowych (Galeria Bałtycka, Metropolia). Codziennie tysiące podróżnych wychodzących z pociągów widzą właśnie tę ścianę.



- Poznań, ul. Głogowska 123 – przy dużym skrzyżowaniu, z doskonałym najazdem i ruchem samochodowym oraz tramwajowym. Nośnik o ogromnym potencjale zasięgów.



Każda z nich ma swoją „supermoc” – od business district w Warszawie, przez studencki Wrocław, po tętniący życiem Gdańsk Wrzeszcz.
Outdoor przyszłości
Good Looking Studio nie zatrzymuje się wyłącznie na klasycznych ścianach. Studio proponuje również skorzystanie z innowacyjnych formaty, takich jak Motion mural, Digital mural, a nawet rozwiązań interaktywnych, UV i LED. Ten kierunek łączy sztukę uliczną z nowymi technologiami, poszerzając definicję outdooru.
Spraw, by kampania była widoczna
Jeśli szukasz nośnika, który wyróżni twoją markę wśród innych reklam i zrobi efekt „wow”, ściany Good Looking Studio czekają. Tą współpracą zyskasz nie tylko wykonawcę, ale dostawcę gotowego medium reklamowego.
Wejdź na stronę, by poznać pełną ofertę. Porozmawiaj o twojej kampanii!
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Good Looking Studio.