zdjęcie: instagram.com/goodonyou_app
„Na ile etyczna jest marka H&M”? – odpowiedź na to pytanie możecie znaleźć w aplikacji Good On You, która ma za zadanie wspierać zrównoważony rozwój w branży modowej.
Zobacz również
Aplikacja sprawdza, na ile dana marka jest etyczna, biorąc pod uwagę trzy aspekty – ludzie, planeta i zwierzęta. Program sprawdza wybraną firmę pod kątem m.in. polityki dotyczącej wykorzystywania dzieci w pracy, bezpieczeństwa pracowników czy minimalnej stawki godzinowej.
Ponadto, Good On You weryfikuje też, w jaki sposób produkcja ubrań danej marki wpływa na naszą planetę, biorąc pod uwagę emisję węgla, zużycie wody i energii w procesie wytwórczym.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Twórcy aplikacji wierzą, że dzięki niej my, czyli konsumenci, będziemy dokonywali bardziej świadomych decyzji zakupowych. Przy każdej marce, która zostanie oznaczona jako nieetyczna, pokazuje się alternatywny brand, który produkuje podobne ubrania, torebki czy buty, w bardziej zrównoważony sposób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikację wspiera m.in. aktorka Emma Watson, która od lat zaangażowana jest w sprawy społeczne.
PS
Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.
PS2
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.
PS3
W tym roku ruszy Fairbnb, czyli etyczna alternatywa dla popularnego portalu Airbnb. Jednym z głównych celów nowej platformy jest niwelowanie negatywnego wpływu turystyki na odwiedzane miejsca.