Można to osiągnąć na wiele sposobów, a jednymi z najskuteczniejszych są kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie. Dowiedz się, które z tych rozwiązań bardziej pasuje do charakterystyki Twojego biznesu.
Google Ads reklama – co musisz o niej wiedzieć
Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy oparty na modelu PPC, czyli płatności za kliknięcie, który działa w modelu aukcyjnym. W praktyce oznacza to, że reklamodawcy rywalizują ze sobą o przestrzeń do przedstawienia swojej oferty. Końcowy rezultat zależy od umiejętności tworzenia kampanii, które budzą zainteresowanie odbiorców i odpowiadają na ich potrzeby. Kto okaże się skuteczniejszy w tej rozgrywce, ten uzyska szerszą ekspozycję.
Google Ads – zalety
Zobacz co sprawia, że Google Ads reklama sprzyja rozwojowi sklepów internetowych.
- Szybkość działania – reklamy zaczynają wyświetlać się niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii. W rezultacie równie szybko pojawiają się efekty w postaci wzmożonego ruchu i pierwszych konwersji.
- Duża skala oddziaływania – zyskujesz dostęp do środowiska obejmującego wszystkie usługi Google i wiele stron partnerskich.
- Precyzyjne targetowanie – możesz określić grupę docelową przy użyciu wielu kryteriów, takich jak dane demograficzne, wyszukiwane frazy kluczowe czy też zainteresowania użytkowników.
- Kontrola nad wydatkami – jesteś w stanie na bieżąco modyfikować budżet oraz dostosowywać go do bieżących potrzeb i możliwości.
- Dokładne statystyki – panel reklamowy zapewnia dostęp do uzyskiwanych wyników w czasie rzeczywistym. Poza tym możesz zintegrować kampanię z usługą Google Analytics, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy dla doświadczonych marketerów.
Jak wykorzystać potencjał Google Ads do promowania sklepu internetowego
Gdy pierwszy raz otworzysz panel reklamowy AdWords, możesz poczuć się jak po wejściu do kokpitu w samolocie. Wprawdzie nie taki diabeł straszny, jak go malują, ale opanowanie tej materii do perfekcji wymaga rozległej wiedzy i długotrwałej praktyki. Nauka na własnych błędach jest bardzo kosztowna, warto więc skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, którzy przetestowali tę technologię na sobie.
Verseo to agencja magnetycznego marketingu, która jest idealnym kandydatem do poprowadzenia twojej kampanii. Na jej korzyść przemawia ponad dekada doświadczeń, ponad stuosobowy zespół certyfikowanych specjalistów i wsparcie nowoczesnych rozwiązań. Wszystkie te czynniki pociągają za sobą gwarancję profesjonalizmu i skuteczności.

fot. Pixabay
Pozycjonowanie bez tajemnic
Można nigdy nie mieć styczności z marketingiem internetowym, a jednak zdawać sobie sprawę z istnienia procesu pozycjonowania. To prawdopodobnie jedna z najpopularniejszych metod reklamy w sieci. Wieść o tym rozwiązaniu poniosła się szeroko dzięki jego powszechnemu zastosowaniu, a to z kolei jest zasługą niezrównanej skuteczności.
Zalety pozycjonowania stron internetowych
Zobacz co możesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu.
- Długoterminowe efekty – sklep internetowy, który uzyskał wysoką lokatę w wynikach wyszukiwania, może przez długi czas przyciągać użytkowników z wyszukiwarki.
- Brak kosztów za kliknięcia – pozycjonowanie służy pozyskiwaniu organicznego ruchu. Oznacza to, że jako właściciel nie ponosisz kosztów kliknięcia przez użytkownika w odnośnik do twojej witryny, tak jak to działa w przypadku Google Ads.
- Świadomi odbiorcy – użytkownik trafia na odnośnik do twojej strony internetowej, bo aktywnie szuka produktów, takich jak twoje. Przeprowadzenie takiej osoby od wstępnego zainteresowania do zakupu może zatem okazać się łatwiejsze niż w przypadku innych metod reklamowych.
- Wiarygodność sklepu – strony internetowe wyświetlające się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania uchodzą za bardziej godne zaufania.
Potencjalne profity robią wrażenie, ale trzeba mieć na uwadze, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint. Zdobycie miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania wymaga czasem miesięcy wytężonej i regularnej pracy. Jednak gra jest warta świeczki.
Co zrobić, aby wprowadzić swój sklep internetowy na pierwszą stronę wyników wyszukiwania
Próg wejścia do uprawiania pozycjonowania okazuje się jeszcze wyższy niż w przypadku prowadzenia kampanii AdWords. Wynika to z tego, że Google nie udostępnia oficjalnych materiałów zdradzających, jak uzyskać wysoką pozycję. Ta „tajemna” wiedza spoczywa w rękach doświadczonych praktyków, którzy nabrali skuteczności w swoim fachu metodą prób i błędów oraz ucząc się od innych specjalistów. Co więcej, od czasu do czasu zdarzają się zmiany w działaniu algorytmu, a wtedy trzeba zaktualizować swoje metody działania.
Jeśli zatem prowadzisz sklep internetowy i chcesz jak najszybciej zamienić go w rentowny biznes, trudno zgodzić się na perspektywę wielomiesięcznej nauki sztuki pozycjonowania. W końcu masz na głowie inne sprawy związane z prowadzeniem działalności. W związku z tym warto podeprzeć się kompetencjami specjalistów, którzy „zjedli zęby” na rywalizacji o czołowe lokaty w wynikach wyszukiwania.
Agencja Verseo może zapewnić ci kompleksową obsługę w tej materii. Reprezentujemy podejście człowiek + maszyna. Chętnie sięgamy po technologiczne nowinki, gdy może to nas przybliżyć do osiągnięcia celu. Czynnik ludzki pozostaje jednak nieodzowny. Nad właściwym przebiegiem całego procesu czuwa doświadczony specjalista. Dysponuje on nie tylko wiedzą i umiejętnościami technicznymi, ale też empatią i miękkimi kompetencjami, których technologia jeszcze nie zdobyła. Taki zestaw kwalifikacji sprawia, że pozycjoner może pełniej zrozumieć potrzeby klienta i skuteczniej prowadzić go do celu.

fot. Pixabay
Co sprawdzi się lepiej w przypadku nowego sklepu internetowego – Google Ads czy pozycjonowanie?
Gdy dysponujesz ograniczonym budżetem, a twój sklep musi szybko zacząć zarabiać na siebie, warto skoncentrować się na Google Ads. W ten sposób stosunkowo szybko pojawią się pierwsze konwersje, a ty zyskasz dodatkowe środki na realizację kolejnych celów, m.in. rozbudowanie strategii marketingowej. Kampanie AdWords stanowią też świetny wybór, gdy uruchamiasz sklep w pobliżu najgorętszego sezonu sprzedażowego w swojej branży. Może to dotyczyć okresu Black Week albo Świąt Bożego Narodzenia. W takich okolicznościach zdołasz już na początku działalności skorzystać ze sprzyjającej koniunktury.
Warto dodać, że kampanie płatne osiągają wysoką skuteczność w przypadku sklepów oferujących produkty, które bywają kupowane impulsywnie albo stanowią odpowiedź na konkretną potrzebę, np. prezenty świąteczne lub akcesoria sezonowe. W takich okolicznościach użytkownicy często okazują się gotowi do zakupu od razu i nie potrzebują dłuższego czasu na zastanowienie. Google Ads reklama pomoże im odnaleźć twoją ofertę dokładnie w momencie, gdy szukają takich produktów jak twoje.
Jeżeli jednak jesteś w gotowości do realizacji długoterminowej strategii, zdecydowanie opłaca się inwestować w pozycjonowanie od pierwszego dnia funkcjonowania sklepu. Im szybciej zaczniesz, tym wcześniej możesz spodziewać się osiągnięcia wysokiej lokaty. Gdy osiągniesz już taki rezultat, możesz liczyć na stały dopływ świadomych klientów, którzy w wielu przypadkach okazują się gotowi do sfinalizowania transakcji.
Pozycjonowanie świetnie sprawdza się w przypadku sklepów oferujących produkty specjalistyczne, które nie są kupowane pod wpływem impulsu. Skorzystanie z takiej oferty zazwyczaj wymaga dłuższego procesu decyzyjnego lub porównania różnych opcji. W takich przypadkach użytkownicy często prowadzą dokładne rozpoznanie przed zakupem. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa z wartościową zawartością skutecznie buduje zaufanie w oczach potencjalnych klientów.
Google Ads czy pozycjonowanie, a może potencjał obu rozwiązań?
Czasem okoliczności zmuszają do wyboru pomiędzy dwiema technikami reklamowymi. Na podstawie właściwości obu mechanizmów można wówczas zdecydować się na jedną z nich. Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak połączenie obu metod, ponieważ mogą one uzupełniać się wzajemnie. Za przykład niech posłuży sytuacja, gdy użytkownik trafia na stronę internetową sklepu, ogląda produkty, ale odkłada decyzję o zakupie na później. Pozostawia jednak ślad w witrynie, a więc możesz wyświetlić mu reklamy remarketingowe pochodzące z systemu Google Ads.
Sprawdź, jak skuteczni jesteśmy w przyciąganiu klientów na twoją stronę internetową!
Zdjęcie główne: Pixabay