Google Analytics 360 Suite – innowacyjne narzędzie dla marketerów

Google udostępnia nową platformę analityczną, umożliwiającą pełne zrozumienie procesu zakupowego, który konsumenci odbywają w internecie. Coraz powszechniejsze wykorzystanie telefonów komórkowych na zawsze zmieniło ich zachowanie.
O autorze
1 min czytania 2016-03-16

Narzędzie, które integruje dane pochodzące z różnych źródeł pokaże, w jaki sposób klienci wyszukują produkty online i jak dokonują finalnego zakupu.

Wychodząc naprzeciw potrzebom marketerów z których aż 84% uważa, że dane które posiadają nie są wystarczająco dobrze zintegrowane, Google zaprojektowało nową platformę analityczną Google Analytics 360 Suite. Dzięki mobilnej wyszukiwarce, zwiększa się liczba wizyt na poszczególnych stronach, ale jednocześnie skróceniu ulega czas pobytu na każdej z nich. W związku z tym marketerzy muszą dostarczyć konsumentom użyteczną informację na temat produktu w krótkich momentach ich zaangażowania. 

Często właśnie te wspomniane momenty, które mają znaczenie mogą doprowadzić do sprzedaży. Dla przedsiębiorców oznacza to więcej momentów kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami, ale i konieczność zidentyfikowania metody najefektywniejszej interpretacji danych. Rzeczywiście dzisiejsze narzędzia analityczne są bardzo wyspecjalizowane, jednak aż 60% marketerów uważa, że ich używanie jest zbyt trudne.

Google Analytics 360 Suite pozwoli określić czy niektórzy klienci częściej kupują dany produkt niż pozostali oraz czy na stronę sklepu trafili dzięki wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Google. W kilku prostych krokach można będzie następnie stworzyć kampanię AdWords kierowaną właśnie do tej grupy konsumentów i dostosowaną do ich potrzeb. Reklamodawca zyska także szansę na zaangażowanie większej liczby użytkowników, którzy mają np. podobne zainteresowania do osób, które już skorzystały z danej oferty przy pomocy DoubleClick Bid Manager. W ten sposób zaprojektowana i szyta na miarę kampania reklamowa staje się użyteczna dla konsumentów, dzięki dostarczeniu im informacji, których szukają i przefiltrowaniu nieciekawych dla nich treści. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkową korzyścią dla przedsiębiorcy jest fakt, że prowadzi on tylko jedną kampanię, ponieważ wszystkie dane są analizowane przez platformę Google Analytics 360 Suite. Narzędzie to dostarczy reklamodawcy użytecznego wglądu na temat zachowania konsumenta, ale nie wygeneruje większej liczby danych. Umożliwi na przykład określenie, która reklama spowodowała największy wzrost sprzedaży lub która wersja strony internetowej okazała się najbardziej przyjazna dla użytkownika. Dzięki takiej ewaluacji możliwa będzie natychmiastowa reakcja i zaimplementowanie zmian w poszczególnych elementach kampanii, tak aby stały się lepiej dopasowane do użytkownika. Ponadto Google Analytics 360 Suite pozwoli na bardziej przejrzyste organizowanie danych, jak i dzielenie się nimi wewnątrz przedsiębiorstwa pomiędzy zespołami zajmującymi się np. projektowaniem aplikacji lub stron internetowych, pracującymi online, jak i offline. Zaawansowana integracja zarówno na poziomie narzędziowym, jak i organizacyjnym z pewnością przyczyni się do zwiększenia produktywności oraz polepszenia współpracy pomiędzy poszczególnymi działami firmy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing