Google pracuje nad systemem, który pomoże biegać osobom niewidomym

Google pracuje nad systemem, który pomoże biegać osobom niewidomym
Project Guideline to nowy system Google’a, który za pomocą sztucznej inteligencji miałby na celu pomóc osobom niewidomym i niedowidzącym w bieganiu. Innowacyjne rozwiązanie jest aktualnie w fazie testów.
O autorze
1 min czytania 2020-12-07

Google prowadzi testy nowego systemu o nazwie Project Guideline, który mógłby ułatwić osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się. A przede wszystkim – usamodzielnić ich. W jaki sposób?

Warto na początku zaznaczyć, że głównym założeniem nowego projektu Google’a jest pomoc osobom niewidomym i niedowidzącym w bieganiu. Wykorzystano do tego technologię sztucznej inteligencji. 

W ramach Project Guideline biegacz korzysta ze specjalnej uprzęży mocowanej w pasie, w której umieszcza swój telefon z Androidem. Następnie, za pomocą aparatu w smartfonie, specjalna aplikacja monitoruje wąską linię wyznaczoną na trasie, po której biega dana osoba. 

W momencie gdy biegacz za bardzo oddalałby się od wyznaczonego terenu, aplikacja miałaby za zadanie poinformować go o tym za pomocą sygnałów dźwiękowych w słuchawkach. Co istotne, program Project Guideline może działać nawet bez połączenia z internetem, a także w różnych warunkach pogodowych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Project Guideline jest na razie w fazie testowej. Przy realizacji nowego systemu Google’a pracował m.in. Thomas Panek, prezes i dyrektor generalny organizacji Guiding Eyes for the Blind, który jest zarazem zapalonym biegaczem i osobą niewidomą.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niewidzialny Gdańsk to nowa atrakcja na mapie Gdańska. Jej celem jest pokazanie z czym mierzą się w swojej codzienności osoby niewidome i niedowidzące, a także umożliwienie odkrywania świata za pomocą wszystkich zmysłów, z wyjątkiem wzroku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Na początku lipca br. na słynnym Piccadilly Circus w Londynie pojawiły się reklamy znanych marek, które zostały odwrócone o 180 stopni. Były one częścią akcji Royal National Institute of Blind People, która miała na celu zwrócenie uwagi na sytuację osób niewidomych w dobie pandemii koronawirusa.

PS3

Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.

PS4

Huawei Facing Emotions to aplikacja, która pomaga osobie niedowidzącej lub niewidomej rozpoznać emocje swojego rozmówcy. Program wykorzystuje potężne obiektywy fotograficzne i system sztucznej inteligencji smartfona Huawei Mate 20 Pro.