Celem nowej kampanii Królewskiego Narodowego Instytutu Osób Niewidomych (RNIB) zatytułowanej #WorldUpsideDown było zwrócenie uwagi na to, jak pandemia koronawirusa, a także związane z nią obostrzenia dotyczące social distancingu, wywróciły życie osób niewidomych do góry nogami.
W ramach kampanii RNIB nawiązało współpracę z popularnymi markami, takimi jak m.in. Barclays, Amazon czy P&G – reklamy tych brandów pojawiły się na słynnym londyńskim placu Piccadilly Circus, lecz zostały odwrócone do góry nogami.
Zobacz również
Kampania RNIB pod hasłem #WorldUpsideDown ruszyła 6 lipca br. i była wspierana działaniami w social mediach – organizacja zachęcała bowiem użytkowników do odwracania do góry nogami swoich zdjęć profilowych w ramach inicjatywy.
Za realizację odpowiada agencja The & Partnership London.
8 czerwca br. Fundacja Nie Widząc Przeszkód ruszyła z nową akcją pod hasłem „Widzialni (Nie)widzialni”. Jej celem było zwrócenie uwagi na to, jak istotne jest wyciągnięcie pomocnej ręki do osób niewidomych, których sytuacja uległa pogorszeniu w dobie pandemii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W lipcu 2019 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.
PS3
Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.
PS4
Marka Lego już niebawem wprowadzi do swoich sklepów specjalne klocki, które będą pomagały niewidomym dzieciom w nauce alfabetu Braille’a.
PS5
Huawei Facing Emotions to aplikacja, która pomaga osobie niedowidzącej lub niewidomej rozpoznać emocje swojego rozmówcy. Program wykorzystuje potężne obiektywy fotograficzne i system sztucznej inteligencji smartfona Huawei Mate 20 Pro.
PS6
Peruwiański oddział Centrum Rehabilitacji dla Osób Niewidomych, zatrudniając niewidome osoby do kampanii okularów przeciwsłonecznych udowadnia, że są oni zdolni do pracy tak, jak reszta ludzi i przez swoją niepełnosprawność nie powinni być dyskwalifikowani.