W Londynie reklamy zostały wyświetlone do góry nogami – zwracały uwagę na ważny problem

W Londynie reklamy zostały wyświetlone do góry nogami – zwracały uwagę na ważny problem
Na początku lipca br. na słynnym Piccadilly Circus w Londynie pojawiły się reklamy znanych marek, które zostały odwrócone o 180 stopni. Były one częścią akcji Royal National Institute of Blind People, która miała na celu zwrócenie uwagi na sytuację osób niewidomych w dobie pandemii koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2020-07-10

Celem nowej kampanii Królewskiego Narodowego Instytutu Osób Niewidomych (RNIB) zatytułowanej #WorldUpsideDown było zwrócenie uwagi na to, jak pandemia koronawirusa, a także związane z nią obostrzenia dotyczące social distancingu, wywróciły życie osób niewidomych do góry nogami.

W ramach kampanii RNIB nawiązało współpracę z popularnymi markami, takimi jak m.in. Barclays, Amazon czy P&G – reklamy tych brandów pojawiły się na słynnym londyńskim placu Piccadilly Circus, lecz zostały odwrócone do góry nogami. 

Kampania RNIB pod hasłem #WorldUpsideDown ruszyła 6 lipca br. i była wspierana działaniami w social mediach – organizacja zachęcała bowiem użytkowników do odwracania do góry nogami swoich zdjęć profilowych w ramach inicjatywy.

Za realizację odpowiada agencja The & Partnership London.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

8 czerwca br. Fundacja Nie Widząc Przeszkód ruszyła z nową akcją pod hasłem „Widzialni (Nie)widzialni”. Jej celem było zwrócenie uwagi na to, jak istotne jest wyciągnięcie pomocnej ręki do osób niewidomych, których sytuacja uległa pogorszeniu w dobie pandemii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W lipcu 2019 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.

PS3

Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.

PS4

Marka Lego już niebawem wprowadzi do swoich sklepów specjalne klocki, które będą pomagały niewidomym dzieciom w nauce alfabetu Braille’a.

PS5

Huawei Facing Emotions to aplikacja, która pomaga osobie niedowidzącej lub niewidomej rozpoznać emocje swojego rozmówcy. Program wykorzystuje potężne obiektywy fotograficzne i system sztucznej inteligencji smartfona Huawei Mate 20 Pro.

PS6

Peruwiański oddział Centrum Rehabilitacji dla Osób Niewidomych, zatrudniając niewidome osoby do kampanii okularów przeciwsłonecznych udowadnia, że są oni zdolni do pracy tak, jak reszta ludzi i przez swoją niepełnosprawność nie powinni być dyskwalifikowani.