Gotówka za odpady? Billboard pełen zepsutych sprzętów promuje recykling elektrośmieci

Gotówka za odpady? Billboard pełen zepsutych sprzętów promuje recykling elektrośmieci
Currys, brytyjski sprzedawca artykułów AGD i RTV, zachęca przechodniów do oddawania zużytych i starych sprzętów, za które można otrzymać gotówkę. Promując recykling, marka zaprezentowała interaktywny billboard „Cash for Trash” z elektrośmieciami.
O autorze
1 min czytania 2022-08-10

fot. twitter.com/AMV_BBDO

Przy kilku ulicach Londynu, Leeds i Manchesteru pojawiły się nietypowe billboardy „ozdobione” starymi sprzętami elektrycznymi. Na czerwonej planszy z napisem „Cash for Trash” (gotówka za śmieci) zostały przyczepione m.in. niesprawne suszarki do włosów, zniszczone klawiatury komputerowe, telefony komórkowe czy tostery. Akcja powstała, aby zwrócić uwagę na ukrytą wartość niechcianych sprzętów.

Billboard zachęca przychodniów, aby zabrali elektrośmieci i dostarczyli je do pobliskiego sklepu Currys, gdzie pracownicy oszacują ich wartość. Sieć daje co najmniej 5 funtów za przyniesione sprzęty. Tym samym marka chce zachęcić odbiorców, aby wrócili do sklepu z własnymi zepsutymi lub nieużywanymi sprzętami, które znajdą w domach.

Reakcje osób, które zdecydują się wziąć udział w akcji „Cash for trash”, będą nagrywane, a następnie – za zgodą – udostępniane w mediach społecznościowych Currys. W ten sposób marka chce dotrzeć z przekazem do jak największego grona odbiorców na TikToku, Facebooku i Instagramie. Dodatkowo, za opublikowanie selfie z billboardem, klienci mogą wygrać voucher o wartości 25 funtów do wykorzystania w sklepie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Currys (@currys)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania outdoorowa, stworzona przez brytyjskiego sprzedawcę we współpracy z agencją AMV BBDI i Spark Foundry, w ciekawy sposób prezentuje ofertę Currys, ale także zwraca uwagę na szerokie możliwości sieci w zakresie recyklingu domowych sprzętów.

Ponownie uruchomiliśmy akcję „Cash for Trash”, ponieważ wiemy, że mimo rosnącej inflacji ludzie wciąż przechowują rzeczy, które mogliby oddać dzięki pieniężnej zachęcie. Ta specjalna konstrukcja pozwala nam w innowacyjny sposób opowiedzieć o naszej inicjatywie i dać przechodniom możliwość oddania rzeczy za bony – powiedział Corin Mills, szef marki, komunikacji i planowania w Currys.

PS
W fińskich centrach handlowych pojawiły się telefomaty, dzięki którym stary sprzęt może zyskać drugie życie. Klienci mogą oddawać do maszyny niechciane telefony, a w zamian otrzymać gotówkę.

PS 2
Castorama prowadzi akcję „Kwiaty za elektrograty”, której celem jest edukacja o utylizacji elektrośmieci oraz zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów. Za włączenie się do zbiórki, klienci otrzymują kwiaty doniczkowe.