Kampania ruszyła 1 marca, a impulsem do jej powstania były zmiany infrastrukturalne w stolicy, które znacznie zmniejszyły ruch na drogach prowadzących do dwóch głównych sklepów IKEA w Warszawie.
W odpowiedzi na te utrudnienia, na trzech bardzo ruchliwych warszawskich skrzyżowaniach: Młynarska/Leszno, Wołoska/Odyńca oraz Al. Niepodległości/Woronicza powstały nietypowe, przestrzenne billboardy o wymiarach 4x12m, do których przytwierdzono po dwa regały KALLAX. Każdy z regałów służy do pokazania jednej cyfry zegara za pomocą wsuniętych na półki kolorowych pudełek LEKMAN.
Zobacz również
Przez prawie dwa tygodnie fachowcy w strojach IKEA będą aktualizowali czas dojazdu do najbliższego sklepu IKEA, ręcznie przekładając pudełka na regałach przymocowanych do billboardu. Dzięki specjalnym podświetleniom boxów, czas dojazdu będzie widoczny nawet po zmroku. Pomiary będą uaktualniane na bieżąco na podstawie danych z Google Maps. Po dziesięciu dniach na „zegarach” pojawi się uśredniony czas dojazdu do sklepów IKEA.
– Cały zamysł kampanii jest bardzo prosty: poprzez instalację billboardów i przyciągnięcie uwagi kierowców chcieliśmy zmienić percepcję dystansu do sklepów IKEA z odległego na krótki i przyjemny – mówi Rafał Ryś, Deputy Creative Director Grey Group Poland.
Kampania „KALLAXOMIERZ IKEA” pojawi się nie tylko w formie outdoorowej, ale również na kanałach społecznościowych IKEA, gdzie udostępniony zostanie film timelapse pokazujący całą procedurę zmiany czasu przez „zegarmistrzów” na billboardach.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Teaser poniżej:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zespół Grey Group:
Strategia: Weronika Sołtysiak
Kreacja: Paweł Cholew, Miro Charkot, Rafał Ryś, Mateusz Gaca, Jakub Korolczuk
Client Service: Gosia Łoza, Klaudyna Saczuk